Uw persoonlijke dashboard

U wilt weten hoe de klant over uw organisatie denkt?

De KCM biedt altijd en overal inzicht in de klantwaardering over een contact, een geleverde dienst of een product. De KCM doet dit volgens een slim en eenvoudig principe. Met behulp van onze software en uw persoonlijke dashboard kunt u snel een diepgaand  inzicht over de waardering van uw klanten opbouwen.

 

Door de vragenlijsten goed in te richten kunt u direct in één onderzoek meerdere onderdelen van uw dienstverlening meten en deze apart in het dashboard gerapporteerd krijgen. Ook valt een goed onderscheid te maken tussen de geleverde prestaties en de kwaiteit van een uitgevoerd proces. Analyses waar het goed gaat of nog beter kan, zijn snel gemaakt.

Het opzetten van een onderzoek

Het lijkt zo eenvoudig. U bedenkt een aantal vragen, giet deze in een enquête en stuurt deze weg. Toch is het van belang vooraf goed na te denken over een uit te voeren onderzoek. We geven een aantal tips.

 

  • Welk doel streeft u na met het verzamelen van informatie?
  • Bepaal op basis van de doelstelling de uit te nodigen doelgroep en bedenk welke gegevens u nodig heeft..
  • Stel de juiste vragen, zorg er daarbij voor dat vragen op één manier kunnen worden geïnterpreteerd.
  • Zorg dat de vragenlijst logisch is opgebouwd, met de belangrijkste zaken aan het begin.
  • Vermijd ellenlange vragenlijsten om te voorkomen dat uw klanten afhaken.
  • Test de vragenlijst eerst intern bij collega’s.

Hoe wilt u uw onderzoek uitgevoerd hebben?

Vaak is men de mening toegedaan dat  een onderzoek het best kan worden uitgevoerd via het kanaal dat ook de klant heeft gebruikt. Wij zijn echter van mening dat naast het kanaal, ook de response telt. Vandaar dat wij via onze systemen de mogelijkheid bieden om meerdere kanalen binnen één onderzoek gelijktijdig, maar paralllel in te zetten. Deze werkwijze heeft als voordeel dat de response in totaliteit hoger wordt, maar dat de kosten minder stijgen bij de inzet van een duurder onderzoekskanaal. 

Verschillende onderzoekskanalen

 

Telefonie

Klanten die telefonisch contact hebben opgenomen worden door de KCM volledig geautomatiseerd gebeld om een waardering te geven. Het uitbellen kan direct na het contact plaatsvinden, maar ook via een periodieke upload van telefoonnummers. Via de inspreekoptie wordt de stem van de klant daadwerkelijk hoorbaar binnen uw organisatie.

 

E-mail en webformulieren

Een uitnodiging via e-mail is de meest gebruikte vorm voor het uitvoeren van onderzoek. Mailadressen worden, eventueel met aanvullende data in de KCM geladen en vervolgens verloopt het proces volledig automatisch van uitnodiging tot en met een herinnering.

Een tweede optie is om een link naar uw onderzoek onder een uitgaande mail van uw organisatie te plaatsen en een uitnodigingstekst toe te voegen.

 

Website

Wilt u weten wat de klant van uw website vindt? Vraag het gewoon. Via een dynamische pop-up kunnen klanten naar hun webervaringen worden gevraagd. Via de  feedback optie kunt u de klant om specifiek commentaar over een onderdeel in uw website vragen of uw hele website laten beoordelen. Met de gegeven antwoorden kunt u uw website nog beter te laten aansluiten bij de wensen van de klant.

 

Fysiek bezoek

Via een zuil of een tablet PC oplossing kunnen klanten direct na hun bezoek aan de balie hun mening geven.

 

Social Media

Meer en meer vindt klantinteractie plaats via social media. Om zicht te krijgen op de kwaliteit van- en waardering voor het social mediakanaal kunt u eenvoudig in de beantwoording een link opnemen om klanten te bevragen.

De mensen en diensten van de KCM leren kennen?

Ontdek hoe we jou kunnen helpen klant- en medewerkersbeleving te verbeteren om jouw organisatie naar een hoger plan te tillen.

 

Naam *
E-mail *
Telefoon *
Bedrijfsnaam
* verplicht