Informatiebeveiliging

Op deze pagina vind je meer informatie over de wijze waarop we binnen het KCM Platform informatiebeveiliging hebben geregeld. Deze informatie is bestemd voor die functionaris die bij de opdrachtgever van KCM Survey BV als verantwoordelijke voor informatiebeveiliging staat geregistreerd.

Let op: Vanaf 1 april as worden persoonsgegevens van respondenten die zich middels de afmeldlink in een e-mail voor een onderzoek hebben afgemeld automatisch verwijderd.

 

Waarom?

De nieuwe privacy-wetgeving vereist dat gegevens niet onnodig worden bewaard.

 

Wat betekent het voor jou als functionaris verantwoordelijk voor informatiebeveiliging?

Jij krijgt als enige binnen jouw organisatie ieder kwartaal automatisch een e-mail vanuit ons platform met daarin een link naar het bestand (in CSV format) met daarin de e-mailadressen en telefoonnummers van die respondenten die zich het voorgaande kwartaal via de afmeldlink hebben afgemeld.

 

Hoe lang blijft dit bestand beschikbaar?

Het bestand blijft 30 dagen beschikbaar. We sturen je een week voor het verstrijken van deze periode nog een herinnering. Na deze periode wordt het bestand automatisch definitief verwijderd en kan niemand het bestand meer inzien. Ook wij niet.

 

Wat heb je aan dit bestand?

Op zich hoef je niets met dit bestand te doen. Het KCM Platform zorgt ervoor dat respondenten die zich hebben afgemeld niet opnieuw worden benaderd. De afmeldingen uit het KCM Platform worden door organisaties ook gebruikt voor het bijhouden van een centraal bestand van alle afmeldingen vanuit meerdere bronnen (bijvoorbeeld vanuit nieuwsbrieven).

 

Wat wordt er aangepast in jouw dashboard?

1. Vanaf 1 april kun je nog wel het meest actuele bestand downloaden direct vanuit je dashboard (net als nu), maar kun je alleen de afmeldingen over het lopende kwartaal exporteren.

 

2. Vanaf 1 april kun jij verzoeken tot inzage en/of anonimisering van gegevens door respondenten uitvoeren. Jij kunt dus zelf de resultaten doorzoeken en waar nodig persoonsgegevens anonimiseren.

 

Kan ik dan ook gegevens van respondenten verwijderen?

Nee, dat kan niet. Wij zien het belang om integere resultaten te tonen als belangrijkste motivatie hiervoor. Het CX team van KCM kan dit wel doen op jouw verzoek.

 

Hoe weet het KCM Platform dan wie zich heeft afgemeld zodat deze respondenten niet opnieuw worden benaderd?

Het KCM Platform hasht de gegevens van respondenten die zich afmelden. Hierdoor is het platform in staat om respondenten die hebben aangegeven niet meer te willen worden benaderd veilig uit te sluiten en dus niet meer te benaderen.

 

Hoe weet ik wie de functionaris is die verantwoordelijk is voor informatiebeveiliging in het KCM Platform?

De gebruikersbeheerder heeft in zijn/ haar dashboard de mogelijkheid om te zien wie de functionaris informatiebeveiliging is.

 

Is binnen jouw organisatie nog geen functionaris voor informatiebeveiliging in het KCM Platform ingesteld of zou het een collega moeten zijn? Vul dan onderstaand formulier in met de gegevens van de juiste persoon.

Per welke datum: *
Achternaam *
Geboortedatum *
Voornaam *
E-mailadres *
Check tegen SPAM *
Functie *




* Verplicht

Waarom wij informatiebeveiliging zo belangrijk vinden:

Persoonlijke gegevens zijn persoonlijk en niet bestemd voor onbevoegden
Onnodig persoonsgegevens verwerken en bewaren brengt risico's met zich mee
Wij vinden dat ons KCM Platform altijd veilig moet zijn
We helpen onze opdrachtgever veilig met persoonsgegevens om te gaan

KCM Survey is zich bewust van haar verantwoordelijkheden als het gaat om het verwerken van persoonsgegevens voor vele toonaangevende organisaties in Nederland.
Rob de Leur - ISO 27001 adviseur

KCMonitor app

Gebruikers van de Klantcontact Monitor® kunnen met onze app hun dashboardmeters op een smartphone of tablet installeren en zo overal en altijd de vinger aan de pols houden.