Seminar: Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?

Op 15 november organiseren wij het seminar: Hoe helpt klantfeedback te verbeteren? Kom deze dag ook naar de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en leer van andere organisaties die met behulp van klantfeedback hun dienstverlening continu verbeteren.

Waarom meten organisaties klantbeleving? Hoe richten verschillende organisaties hun onderzoeken in? Hoe komen deze organisaties tot waardevolle inzichten en welke inzichten zijn dit? Tot welke verbeteringen heeft dit geleid? Deze en nog meer vragen zullen worden beantwoord tijdens het seminar op 15 november in Hardenberg.

Van verzamelde data naar bruikbare informatie

De vertaalslag om van verzamelde data en klantfeedback naar bruikbare informatie te komen, staat deze dag centraal. Waarom willen deze gemeenten en andere organisaties klantbeleving inzichtelijk hebben en wat heeft ze dit gebracht? Met andere woorden: leer hoe verschillende organisaties verbeteren aan de hand van klantfeedback.

Wat kun je verwachten

Een uitgebreide dag die begint om 10.00 uur en eindigt om 16.30 uur, inclusief lekkere lunch, een fijne koffiepauze en op het eind een netwerkborrel. De sprekers bestaan uit andere (semi-)overheids instanties die hun verhaal willen delen. Tijdens de sessies is mogelijkheid tot interactie om zo veel mogelijk van elkaar te kunnen leren.


 

De Raadzaal



Het programma is als volgt:

10.00 - 10.30: inloop met koffie/thee

10.30 - 10.45: welkom door Bestuursdienst Ommen-Hardenberg en de KCM

10.45 - 11.30: Spreker 1 Waternet

11.30 - 12.15: Spreker 2 Sociale Dienst Drechtsteden

12.15 - 13.00: Lunchpauze

13.00 - 13.45: Spreker 3 Logius

13.45 - 14.30: Spreker 4 Gemeente Ooststellingwerf

14.30 - 15.00: Koffiepauze

15.00 - 15.45: Ruimte voor discussie

15.45 - 16.30: Borrel en netwerken

De sprekers

Waternet

In grote organisaties is het soms lastig te bepalen wie verantwoordelijk is voor de klant. Bij Waternet is er daarom sinds dit jaar een KlantLab. Feedback wordt op allerlei manieren verzameld, van klanttevredenheidsonderzoeken tot live user tests met geavanceerde technologieën. Verbeteringen komen vanuit de klant en bepalen onze strategie. Het Waternet KlantLab komt vertellen hoe zij dit aanpakken: wat is de meerwaarde van tijd en geld investeren in ‘denken vanuit de klant’?

 

Sociale Dienst Drechtsteden

Ook de Sociale Dienst Drechtsteden vraagt veel feedback uit bij klanten en over verschillende kanalen. Christian Illegems komt meer vertellen over hoe de SDD met deze feedback omgaat en hoe ze alle complexe vraagstukken die bij de Sociale Dienst binnenkomt zo simpel mogelijk proberen te houden.
 

Logius

Wie heeft er ondertussen nog niet gehoord van en te maken gehad met DigiD of MijnOverheid? Logius, het bedrijf hierachter, vraagt veel feedback uit om deze diensten zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hoe benader je de generatie die geen digital native is? Hoe ga je om met de digitalisering van de overheid? Dit zijn grote vraagstukken waar de klantfeedback zeer waardevol voor is. Ron Apontoweil vertelt hier meer over.

 

Gemeente Ooststellingwerf

Wat voor signalen komen er binnen via klantonderzoeken? Wat voor klantreis maakt een klant? Hoe kun je deze gegevens toepassen om processen eenvoudiger te maken voor zowel de klant als collega's? Gemeente Ooststellingwerf merkt dat klanten uiteenlopende zaken opmerken en dat zij echt een behoefte hebben aan informatie wat betreft de verbeteringen die voortkomen uit de onderzoeken. Ook gaat Hester van der Schaaf in op het continu uitvoeren van onderzoek om zo de gemeente klantgerichter te maken.

Interessant voor non-profit organisaties

Veel bedrijven stellen de klant centraal en zijn continu in beweging om zich te verbeteren: om klantgerichter te worden. Ontwikkelingen op dit gebied in het bedrijfsleven raakt ook niet-winstgedreven organisaties, zoals gemeenten, direct. Immers, een burger van een willekeurige gemeente vergelijkt de dienstverlening van zijn gemeente niet met die van andere gemeenten, maar met die van andere dienstverleners, zoals een energieleverancier of telecomleverancier.

Voor wie is dit seminar?

Dit Seminar is voor (semi-)overheidsinstanties die interesse hebben in het klantgerichter worden. Voor onze klanten is dit evenement geheel gratis. Voor niet-klanten vragen wij een bijdrage van €199,- per persoon. Dit Seminar is niet voor commerciële organisaties en is uitsluitend voorbehouden aan (semi-)overheidsinstanties.

 

Heeft u vragen over dit of iets anders? Neem contact met ons op via: marketing@kcmsurvey.nl.

Houd deze pagina in de gaten!

Deze pagina wordt regelmatig geüpdatet met nieuwe informatie wat betreft de sprekers en het programma.

Meld je snel aan via onderstaand formulier!

Naam: *
Organisatie: *
E-mailadres: *
Telefoonnummer: *
Neem je iemand mee? *

Naam introducÚ:
E-mailadres introducÚ:
* Verplicht



KCMonitor app

Gebruikers van de Klantcontact Monitor« kunnen met onze app hun dashboardmeters op een smartphone of tablet installeren en zo overal en altijd de vinger aan de pols houden.