Goede klantbeleving door perfecte service leidt tot het creëren van ambassadeurs. Het betekent veel om ambassadeurs voor uw organisatie te hebben, zowel onder werknemers als onder klanten. Beide groepen ambassadeurs vertegenwoordigen een grote economische waarde.
De KCM maakt met de Ambassadeur-meter in het KCM Klantbelevingsdashboard duidelijk wat de waarde van uw ambassadeurs is, zie onderstaande afbeelding. Het visualiseren van deze waarde leidt tot het stimuleren van klantgerichtheid en vergemakkelijkt de interne discussie over budgetten. Als je immers zichtbaar kunt maken wat service oplevert is de discussie over investeren snel gevoerd.
Hoe werkt de Ambassadeur-meter?
De Ambassadeur-meter is gekoppeld aan de Net Promotor Score (NPS)-vraag (meer informatie over NPS? Klik hier). Er kan in de KCM een bedrag per ambassadeur worden ingegeven waarna de KCM het aantal ambassadeurs x het ingegeven bedrag in de Ambassadeur-meter toont.
In deze meter is tevens direct te zien hoeveel respondenten totaal aan het onderzoek hebben meegewerkt, wat het absolute en relatieve aantal ambassadeurs is en geeft deze laatste ook grafisch weer.
Uiteraard kan ook deze meter, net als alle andere meters in de KCM, op iedere gewenste locatie worden getoond.
Wil je meer weten over de Ambassadeur-meter? Bel ons op 035-544 98 00 of stuur een mail.