Benchmarkplein

Het KCM Benchmarkplein

Het KCM Benchmarkplein

KCM doet meer voor minder!                                                                                        Klanttevredenheid nog scherper in beeld.

 

Herkent u dit?
Er speelt van alles in uw gemeente. Decentralisatie van nieuwe taken, nieuwe producten en afspraken met steeds meer partijen. De gemeente staat dichter bij de burger en heeft haar handen vol aan het implementeren van een nieuwe vorm van organisatie. Ook de verdergaande digitalisering en zelfservice door de burger vraagt veel van de capaciteit van uw organisatie. Tegelijkertijd wil iedere gemeente haar dienstverlening zo goed mogelijk verzorgen en leveren op wens en behoefte van de burgers, maar hoe krijg je dat voor elkaar?

 

Leren van je klanten, hoe organiseer je dat?
Iedere gemeente kan leren van haar klanten en haar dienstverlening verbeteren op basis van de ervaringen die klanten willen delen. KCM is de specialist op het gebied van het verzorgen van realtime onderzoek naar klanttevredenheid.Of dit nu over het telefoniekanaal, het digitale loket gaat, de balie het WMO loket of de afhandeling van meldingen openbare ruimten betreft, de KCM levert via het klanteigen dashboard continu en realtime zicht op de ervaren kwaliteit.

Waar anderen stoppen, gaat de KCM verder. Via het dashboard worden gericht analyses aangeboden en inzichten tot op afdeling/team of medewerker aangeleverd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verbeteren?

De klantresultaten kunnen aan de verbetermodule binnen de KCM worden aangeboden. Hierdoor kunt u direct gericht aan de slag gaan. U weet via deze module altijd direct aan welke knoppen u moet draaien voor betere prestaties. Door een actief gebruik kunt u vanuit geoptimaliseerde processen en dienstverlening de tevredenheid van zowel klant als medewerker verhogen onder gelijktijdige vermindering van faalkosten.
Natuurlijk kunt u van uw klanten leren of van uw eigen organisatie, maar hoe doen uw collega gemeentes het?

 

Leren van je collega’s, hoe krijgen we dat in beeld?

 

Het KCM Benchmarkplein
In het recente verleden wilden veel organisaties zelf het wiel uitvinden. In de huidige tijd waar “delen” veel meer gemeengoed wordt, zijn steeds meer gemeentes bereid een kijkje in de keuken te geven en andere in bewezen successen te laten delen.
Op het gebied van dienstverlening is de benchmark populair. “Hoe doet mijn gemeente het in relatie tot  andere gemeentes en waar kunnen we leren van elkaar?”.
De KCM biedt u de mogelijkheid om aan te sluiten op het gemeentelijke Benchmarkplein. Hierin worden inmiddels de volgende dienstverleningsprocessen gemeten, vergeleken en gebruikersvriendelijk in beeld gebracht.
• Inkomende telefonie
• Baliebezoek
• Digitale dienstverlening (website)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe kom ik aan meer informatie?

Andere gemeentes gingen u voor.  Een snel groeiend aantal gemeentes zet de KCM in om op gebruikersvriendelijke wijze de burgers te vragen naar hun ervaringen met de gemeentelijke dienstverlening. Hierbij ligt de focus vooral op het telefoniekanaal, de balie (zowel op afspraak als inloop) en het digitaal loket.

 

Wij kunnen u eenvoudig nog veel meer vertellen over onze mogelijkheden en de voordelen. Om echter een echt goed zicht te krijgen op de mogelijkheden van de KCM en het profijt, kunnen onze klanten dit zelf het beste vertellen. Neem eenvoudig met ons contact op en wij sturen u graag een lijstje met gemeentes waar u uw licht over onze oplossingen kunt opsteken.
Wij zijn er in ieder geval van overtuigd dat een aantal van uw collega’s voor de KCM hebben gekozen vanwege de eenvoud in het gebruik van het systeem, de snelle duidelijke inzichten en verbeterpunten, de betrouwbaarheid van de methodiek, het systeem en de organisatie en zeker ook de betaalbaarheid.

 

Meer weten of een afspraak?
Uiteraard komen wij graag bij u langs om u kennis te laten maken met de KCM!
Bel naar 035-544 98 00 of klik hier om een mail te sturen.


Wat vindt u van dit artikel?

Gepubliceerd
Relevante artikelen
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
05 DEC 2018
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
lees verder

Jaren terug werk de Nederlandse internetprovider Online.nl – naar eigen zeggen een van de oudste – nog geplaagd door negatieve publiciteit en slechte kritieken van gebruikers. Daar was... 

Klantfeedback helpt te verbeteren
21 NOV 2018
Klantfeedback helpt te verbeteren
lees verder

Innovatie op het seminar 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?' Op 15 november was de prachtige raadzaal van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg in Hardenberg het podium van het... 

Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
17 OKT 2018
Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
lees verder

Klachten zijn een belangrijke graadmeter voor de tevredenheid van burgers. Door van klachten te leren, kan een organisatie zich bovendien steeds verbeteren. De gemeente Utrecht gaat inmiddels een... 

De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
02 OKT 2018
De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
lees verder

Vorige week woensdag, 26 september, was de tweede editie van de Dag van de Klantgerichte Overheid. 100 professionals uit het publieke domein kwamen in het stadskantoor van de gemeente Utrecht... 

Meebuigen met smileys van de klant
19 SEP 2018
Meebuigen met smileys van de klant
lees verder

Klantgesprekken beluisteren en servicemedewerkers beoordelen op zowel soft als hard skills, op de klantcontactafdeling van de Belgische zorgverzekeraar Partenamut is dat al jaren gemeengoed. Net... 

Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
28 AUG 2018
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
lees verder

Er is een duidelijke trend waarneembaar op het gebied van medewerkerbelevingsonderzoeken: van lange vragenlijsten waar je nooit meer iets over terug hoort, tot korte krachtige thema-onderzoeken.... 

Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
22 AUG 2018
Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
lees verder

Wij voeren veel onderzoek naar de tevredenheid, bevlogenheid, maar ook naar de redenen waarom medewerkers hun werkgever verlaten uit. Wat blijkt is dat medewerkers niet zozeer hun baan achter zich... 

KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
14 JUN 2018
KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
lees verder

Schoon en kwalitatief goed drinkwater is in Nederland vanzelfsprekend. Wij draaien de kraan open en er komt water uit. Helaas zijn er nog veel landen waar dit niet zo vanzelfsprekend is. Dit moet... 

Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
31 MEI 2018
Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
lees verder

In mei 2016 is de General Data Protection Regulation (GDPR), in Nederland beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden. Het doel van deze nieuwe... 

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
29 MEI 2018
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk... 

De Customer Effort Score benchmark
26 APR 2018
De Customer Effort Score benchmark
lees verder

Hoeveel moeite moeten klanten doen om iets gedaan te krijgen? Deze inspanning kun je uitdrukken met de Customer Effort Score (CES). De CES drukt de mate van moeite uit die het jouw klant kost om... 

KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
20 APR 2018
KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
lees verder

Op 18 en 19 april vond het Multichannel Conference weer plaats bij De Fabrique in Utrecht. KCM was beide dagen te vinden in het “Better Practices Theater”. Het Better Practices Theater... 

Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
17 APR 2018
Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
lees verder

Begin dit jaar is de klantenservice van Caiway in de Providermonitor van de Consumentenbond als hoogste geëindigd. Met een 8.3 heeft ze een mooie voorsprong op de ander providers. Wat is het... 

KCM breidt uit!
13 APR 2018
KCM breidt uit!
lees verder

Nu steeds meer collega's doorgegroeien naar de functie van customer experience advisor en er steeds meer experience vraagstukken onze kant opkomen zijn er weer twee nieuwe collega's in ons... 

Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
13 APR 2018
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
lees verder

Bonprix van start bij de Klantcontact Monitor! Het bedrijf bonprix Sinds 2004 is bonprix – dochteronderneming van de OTTO-groep – gevestigd in Nederland. Zij levert meer dan vier... 

7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
09 APR 2018
7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
lees verder

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat de werkloosheid in 2018 steeds verder zal dalen. Gemiddeld is het aantal werklozen in het eerste kwartaal van dit jaar afgenomen met 10.000 personen per maand.... 

Stadswinkels bij gemeente Tilburg
06 MRT 2018
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek... 

Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
05 MRT 2018
Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
lees verder

De Klantcontact Monitor groeit! Maak kennis met onze nieuwe twee collega’s Susanne en Linda. Susanne Schimmel Graag stel ik mij via deze weg voor; ik ben Susanne Schimmel, 29 jaar en... 

Sitevisit bij Emesa!
05 MRT 2018
Sitevisit bij Emesa!
lees verder

Op 15 februari organiseerde de CCMA een sitevisit bij Emesa. Emesa is een innovatieve e-commerce speler, onder andere bekend van VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl. Fabian Spaargaren... 

7 tips voor mensgericht ondernemen
30 JAN 2018
7 tips voor mensgericht ondernemen
lees verder

Klant- & Medewerkergericht ondernemen maakt het verschil Organisaties kijken vaak heel anders tegen klant- en medewerkergerichtheid aan dan de klanten en medewerkers van diezelfde organisatie....