DBF investeert in customer feedback

Voortdurend vinger aan de pols van de klant

Voortdurend vinger aan de pols van de klant

Loyalty-expert DBF lanceert samen met de Klantcontact Monitor de eigen, zogenoemde DBF Monitor. Hiermee meet DBF continu de waardering van de consument. Door de samenwerking krijgt DBF enerzijds waardevolle informatie over de relatie met haar eigen opdrachtgevers waaronder Museumkaart, ABN AMRO en CJP Cultuurkaart, anderzijds biedt DBF deze organisaties hiermee dezelfde inzichten voor hún klanten, de consumenten.

 

 

 

 

 

 

 

Een bedrijf wil voortdurend feedback ontvangen van de consumenten voor wie ze haar allround Loyalty Services en persoonlijke Registratie Service inzet. Zo scherpt DBF de dienstverlening op het gebied van multichannel communicatie aan. “Maar het aardige is dat wij deze dienst nu ook weer kunnen aanbieden aan onze eigen klanten voor hun consumenten”, aldus commercieel directeur Jan-Alix Kruizinga van DBF.

 

Completere loyalty
Kruizinga: “Loyalty heeft alles te maken met tevredenheid en een goede relatie.” Inzichten als: welk rapportcijfer krijgt de organisatie, liggen er kansen, zijn ze betrouwbaar, flexibel, gedreven en een goede partner, zijn dus van levensbelang volgens hem. Kruizinga: “De beleving van de consument kan anders zijn dan die van ons. Soms ook loopt de campagne voor een klant goed maar heeft de klant toch een andere visie. Op basis van de feedback via de Klantcontact Monitor kunnen wij direct bijschaven.”

 

Online dashboard
De feedback van consumenten presenteert de DBF Monitor via het online dashboard van de Klancontact Monitor. De input verloopt via een speciale link. Op een site komen consumenten terecht bij vragen die binnen twee minuten zijn te beantwoorden. De link is ook bereikbaar via een QR-code die de consument aantreft op allerlei verschillende plaatsen. Dat kan zijn in DM brieven, op de facturen, op een klantenkaart of op een interactieve Xtag-sticker bijvoorbeeld. Van de laatste twee producten is DBF, die veel totaalconcepten op het gebied van loyalty levert, zelf ook producent. “We willen het zo laagdrempelig mogelijk maken”, zegt Kruizinga. “De QR-code stuurt de consument direct naar de juiste pagina, alwaar ze hun feedback kunnen geven.” Zo kan bijvoorbeeld het facilitaire contactcenter van DBF, die dagelijks vele calls en mails beantwoordt, continu vinger aan de pols houden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Over DBF
DataBase Fulfilment (DBF) is expert op het gebied van loyaliteit.
DBF is Nederlands marktleider op het gebied van allround Loyalty Services en persoonlijke Registratie Service. DBF ontwikkelt en beheert geïntegreerde oplossingen op het gebied van database management en dataverrijking en verzorgt de Marketing Automation van de Loyalty Marketing strategie.

Met de geïntegreerde multichannel marketing-aanpak realiseert DBF al meer dan 10 jaar merkvoorkeur, klanttevredenheid en klantloyaliteit voor haar opdrachtgevers. Het bedrijf is snel in staat om totaalconcepten te ontwikkelen die klanten daadwerkelijk rendement opleveren.

DBF werkt onder meer voor bedrijven als ABN AMRO, Rabobank, HCC, Museumkaart, Bataviastad en CJP. Het bedrijf heeft meer dan 60 vaste medewerkers.

 

Over de Klantcontact Monitor
De Klantcontact Monitor is het instrument om continu klant- en medewerkertevredenheid te meten. Het wordt door vele organisaties (profit en non-profit) ingezet om tevredenheid, NPS, CES en de stemming op social media te onderzoeken en direct te rapporteren in een online dashboard. Organisaties kunnen daarmee hun klant- en medewerkertevredenheid verbeteren en kosten verlagen. De Klantcontact Monitor werkt onder andere voor OHRA, Delta Lloyd, De Consumentenbond en ABN AMRO Verzekeringen.


Wat vindt u van dit artikel?

Gepubliceerd
Relevante artikelen
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
05 DEC 2018
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
lees verder

Jaren terug werk de Nederlandse internetprovider Online.nl – naar eigen zeggen een van de oudste – nog geplaagd door negatieve publiciteit en slechte kritieken van gebruikers. Daar was... 

Klantfeedback helpt te verbeteren
21 NOV 2018
Klantfeedback helpt te verbeteren
lees verder

Innovatie op het seminar 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?' Op 15 november was de prachtige raadzaal van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg in Hardenberg het podium van het... 

Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
17 OKT 2018
Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
lees verder

Klachten zijn een belangrijke graadmeter voor de tevredenheid van burgers. Door van klachten te leren, kan een organisatie zich bovendien steeds verbeteren. De gemeente Utrecht gaat inmiddels een... 

De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
02 OKT 2018
De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
lees verder

Vorige week woensdag, 26 september, was de tweede editie van de Dag van de Klantgerichte Overheid. 100 professionals uit het publieke domein kwamen in het stadskantoor van de gemeente Utrecht... 

Meebuigen met smileys van de klant
19 SEP 2018
Meebuigen met smileys van de klant
lees verder

Klantgesprekken beluisteren en servicemedewerkers beoordelen op zowel soft als hard skills, op de klantcontactafdeling van de Belgische zorgverzekeraar Partenamut is dat al jaren gemeengoed. Net... 

Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
28 AUG 2018
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
lees verder

Er is een duidelijke trend waarneembaar op het gebied van medewerkerbelevingsonderzoeken: van lange vragenlijsten waar je nooit meer iets over terug hoort, tot korte krachtige thema-onderzoeken.... 

Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
22 AUG 2018
Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
lees verder

Wij voeren veel onderzoek naar de tevredenheid, bevlogenheid, maar ook naar de redenen waarom medewerkers hun werkgever verlaten uit. Wat blijkt is dat medewerkers niet zozeer hun baan achter zich... 

KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
14 JUN 2018
KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
lees verder

Schoon en kwalitatief goed drinkwater is in Nederland vanzelfsprekend. Wij draaien de kraan open en er komt water uit. Helaas zijn er nog veel landen waar dit niet zo vanzelfsprekend is. Dit moet... 

Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
31 MEI 2018
Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
lees verder

In mei 2016 is de General Data Protection Regulation (GDPR), in Nederland beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden. Het doel van deze nieuwe... 

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
29 MEI 2018
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk... 

De Customer Effort Score benchmark
26 APR 2018
De Customer Effort Score benchmark
lees verder

Hoeveel moeite moeten klanten doen om iets gedaan te krijgen? Deze inspanning kun je uitdrukken met de Customer Effort Score (CES). De CES drukt de mate van moeite uit die het jouw klant kost om... 

KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
20 APR 2018
KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
lees verder

Op 18 en 19 april vond het Multichannel Conference weer plaats bij De Fabrique in Utrecht. KCM was beide dagen te vinden in het “Better Practices Theater”. Het Better Practices Theater... 

Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
17 APR 2018
Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
lees verder

Begin dit jaar is de klantenservice van Caiway in de Providermonitor van de Consumentenbond als hoogste geëindigd. Met een 8.3 heeft ze een mooie voorsprong op de ander providers. Wat is het... 

KCM breidt uit!
13 APR 2018
KCM breidt uit!
lees verder

Nu steeds meer collega's doorgegroeien naar de functie van customer experience advisor en er steeds meer experience vraagstukken onze kant opkomen zijn er weer twee nieuwe collega's in ons... 

Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
13 APR 2018
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
lees verder

Bonprix van start bij de Klantcontact Monitor! Het bedrijf bonprix Sinds 2004 is bonprix – dochteronderneming van de OTTO-groep – gevestigd in Nederland. Zij levert meer dan vier... 

7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
09 APR 2018
7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
lees verder

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat de werkloosheid in 2018 steeds verder zal dalen. Gemiddeld is het aantal werklozen in het eerste kwartaal van dit jaar afgenomen met 10.000 personen per maand.... 

Stadswinkels bij gemeente Tilburg
06 MRT 2018
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek... 

Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
05 MRT 2018
Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
lees verder

De Klantcontact Monitor groeit! Maak kennis met onze nieuwe twee collega’s Susanne en Linda. Susanne Schimmel Graag stel ik mij via deze weg voor; ik ben Susanne Schimmel, 29 jaar en... 

Sitevisit bij Emesa!
05 MRT 2018
Sitevisit bij Emesa!
lees verder

Op 15 februari organiseerde de CCMA een sitevisit bij Emesa. Emesa is een innovatieve e-commerce speler, onder andere bekend van VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl. Fabian Spaargaren... 

7 tips voor mensgericht ondernemen
30 JAN 2018
7 tips voor mensgericht ondernemen
lees verder

Klant- & Medewerkergericht ondernemen maakt het verschil Organisaties kijken vaak heel anders tegen klant- en medewerkergerichtheid aan dan de klanten en medewerkers van diezelfde organisatie....