Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
lees verder

Er is een duidelijke trend waarneembaar op het gebied van medewerkerbelevingsonderzoeken: van lange vragenlijsten waar je nooit meer iets over terug hoort, tot korte krachtige thema-onderzoeken. Ellenlange vragenlijsten waar je 30 minuten mee bezig bent om in te vullen. Je hoort er vervolgens niks meer van en een jaar later mag je weer omdat het zó belangrijk is. Je herkent dit vast wel: medewerkersbelevingsonderzoeken, medewerkerstevredenheidonderzoeken, engagement, commitment, enzovoort. De termen veranderen eens in de zoveel tijd, net als de thema’s die aan bod komen in de...

Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
lees verder

Wij voeren veel onderzoek naar de tevredenheid, bevlogenheid, maar ook naar de redenen waarom medewerkers hun werkgever verlaten uit. Wat blijkt is dat medewerkers niet zozeer hun baan achter zich laten, maar ze verlaten hun leidinggevende. In 73% van de gevallen geeft een vertrekkende werknemer aan de leidinggevende als belangrijkste reden te zien om de organisatie te verlaten. Het mooie is dat je als werkgever dus veel invloed kunt uitoefenen op het verloop van (goede) medewerkers. In dit artikel 7 tips hoe je als werkgever ervoor kunt zorgen dat je je (goede) medewerkers behoudt. 1....

7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
lees verder

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat de werkloosheid in 2018 steeds verder zal dalen. Gemiddeld is het aantal werklozen in het eerste kwartaal van dit jaar afgenomen met 10.000 personen per maand. In deze krappe arbeidsmarkt blijkt het voor werkgevers steeds lastiger om de juiste medewerker aan te trekken en te behouden. Wat zijn de succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap volgens de 10 meest aantrekkelijke werkgevers in klantcontact.   Recruitmentbureau FINTREX heeft in samenwerking met onderzoeksbureau Klantcontact Monitor een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar de meest...

7 tips voor mensgericht ondernemen
7 tips voor mensgericht ondernemen
Baas in Contact
Baas in Contact
Medewerker empowerment
Medewerker empowerment
Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
08 NOV 2014
Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
lees verder

Armand Vaessen,   Begin ‘klein’. Word Agile? Eenvoudig naar een betere organisatie met frequente feedback van medewerkers.   Blijft effect van medewerkeronderzoek uit? Geef... 

Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
29 OKT 2014
Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
lees verder

Afgelopen maand heeft Woningstichting Nijestee de medewerkertevredenheid via de KCM laten meten. De resultaten zijn positief ontvangen en met een 7,7 voor de tevredenheid bewijst Nijestee dat... 

Klantgerichtheid leidt de weg naar Medewerkergerichtheid
24 APR 2014
Klantgerichtheid leidt de weg naar Medewerkergerichtheid
lees verder

Medewerkers willen gehoord worden. Start de dialoog. Armand Vaessen, KCM, 23 april 2014   Aandacht voor klantgerichtheid heeft een hoge vlucht genomen. De dialoog wordt vaker aangegaan en... 

Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
07 MRT 2014
Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
lees verder

Het is voor een organisatie van groot belang dat ze kan rekenen op de steun van een team van enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Tevreden medewerkers zijn dikwijls meer gemotiveerd en... 

Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
06 MRT 2014
Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen.              ... 

Kwaliteitsmonitoring nieuwe stijl
03 DEC 2013
Kwaliteitsmonitoring nieuwe stijl
lees verder

Schieten met hagel is niet meer nodig. Het monitoren van kwaliteit nieuwe stijl is nu mogelijk! U kent het vast wel. Het monitoren van contacten die uw medewerkers hebben. Het wordt meestal niet... 

De toegevoegde waarde van open data
16 SEP 2013
De toegevoegde waarde van open data
lees verder

Het gecategoriseerd rapporteren van open data is een tijdrovende bezigheid. Het inzicht in de stem van de klant levert echter een schat aan nuttige informatie op die een positief effect op klant-... 

Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
16 SEP 2013
Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen. Daar waar medewerkers veel worden gecoached op... 

Medewerkertevredenheid meten met de Klantcontact Monitor
16 SEP 2013
Medewerkertevredenheid meten met de Klantcontact Monitor
lees verder

Medewerkers bepalen voor een groot deel het succes van een bedrijf. Tevreden medewerkers hebben een hogere productiviteit, leveren een positieve bijdrage aan de klanttevredenheid en zorgen voor een... 

ASN Bank over klanttevredenheid
17 MEI 2013
ASN Bank over klanttevredenheid
lees verder

Hoe gaat ASN Bank, onderdeel van het genationaliseerde SNS Reaal, om met de balans tussen klantwaarde en financiële waarde? Directeur Ewoud Goudswaard: ‘Groei mag nooit ten koste gaan... 

Dienstverlening binnen gemeenten
18 MRT 2013
Dienstverlening binnen gemeenten
lees verder

Bij veel gemeenten en andere organisaties wordt de Klantcontact Monitor ingezet om continu klant- en medewerkertevredenheid te meten. Zo ook bij de gemeenten Almere, Assen en Hardinxveld-... 

Succes als retailer door klantgericht te zijn
18 FEB 2013
Succes als retailer door klantgericht te zijn
lees verder

De omzet binnen retail organisaties daalt steeds verder, betalingsachterstanden van ondernemers nemen toe en faillissementen zijn aan de orde van dag. Genoeg signalen om het roer om te gooien zou... 

Een 7 is niet goed genoeg
29 MEI 2012
Een 7 is niet goed genoeg
lees verder

Scoort u een 7 op klanttevredenheid en vindt u dat netjes? Jammer, want het betekent alleen maar dat u onverschillige klanten heeft. Met een wetenschappelijk model komt u erachter wat ze... 

Managers praten liever niet over emoties
16 APR 2012
Managers praten liever niet over emoties
lees verder

Aan tevreden klanten heb je niets, omdat ze het bedrijf in grote getale verlaten. Dat stelt Shaw in vakblad Telecommerce. "50 procent van de klantervaring bestaat uit emoties." En daar... 

Klantervaringen zijn als GOUD
13 APR 2012
Klantervaringen zijn als GOUD
lees verder

U kent dat wel. In het dagelijks leven wordt je dagelijks geconfronteerd met klantervaringen, positief of negatief. Of dat nu bij de bakker op de hoek, bedrijfskritische toeleveranciers of wellicht... 

De Klantcontact Monitor, ook innovatief voor traditioneel marktonderzoek
25 NOV 2011
De Klantcontact Monitor, ook innovatief voor traditioneel marktonderzoek
lees verder

Vindt u ook dat de kosten van het traditionele markt onderzoek de pan uit reizen? Doordat wij twee jaar terug de methodes voor marktonderzoek opnieuw hebben uitgevonden en de traditionele... 

De 4 BESTE werkgevers in de Contact Center Branche zijn bekend!
21 OKT 2011
De 4 BESTE werkgevers in de Contact Center Branche zijn bekend!
lees verder

In de week van maandag 3 oktober t/m vrijdag 7 oktober werd de Fintrex Contact Center Agent Week gehouden en hoe gezellig dit allemaal was is terug te zien in de film die gemaakt is tijdens de... 

CRM begint bij de eigen medewerkers, maar geef je klanten de ruimte
22 AUG 2011
CRM begint bij de eigen medewerkers, maar geef je klanten de ruimte
lees verder

Ik was aanwezig bij de Inspiration-sessie van 9 maart 2011. Een bijeenkomst verzorgd door Platform voor Klantgericht Ondernemen i.s.m. Platform Innovatie in Marketing. De bijeenkomst was iets... 

Klanttevredenheid meten
12 AUG 2011
Klanttevredenheid meten
lees verder

Welke meettechnieken zijn er?    Er zijn verschillende meettechnieken die u, eventueel gecombineerd, kunt inzetten. De keus wordt bepaald op basis van de toegankelijkheid en bereidheid...