Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
Klantinput stimuleert online.nl tot eigentijdse oplossingen
lees verder

Jaren terug werk de Nederlandse internetprovider Online.nl – naar eigen zeggen een van de oudste – nog geplaagd door negatieve publiciteit en slechte kritieken van gebruikers. Daar was voldoende aanleiding voor, erkent huidig director Olivier Martens. Inmiddels is het tij gekeerd. De organisatie reageert op klantfeedback met creatieve oplossingen om processen en producten te verbeteren. Voorzichtig positieve reacties van klanten en vakpers zijn het gevolg. De dochteronderneming van de in Luxemburg gevestigde M7 Group biedt internet-, televisie-, interactieve televisie-, en...

Klantfeedback helpt te verbeteren
Klantfeedback helpt te verbeteren
lees verder

Innovatie op het seminar 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?' Op 15 november was de prachtige raadzaal van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg in Hardenberg het podium van het succesvolle seminar: 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?'. Onder de aanwezigen waren veel gemeenten en (semi-)overheidsinstanties voor wie klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Wat is de drijfveer van deze organisaties om hun klanttevredenheid te verbeteren? Alle sprekers laten op geheel eigen wijze zien hoe zij op een innovatieve manier met klantfeedback bezig zijn. Ook uit de zaal...

Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
lees verder

Klachten zijn een belangrijke graadmeter voor de tevredenheid van burgers. Door van klachten te leren, kan een organisatie zich bovendien steeds verbeteren. De gemeente Utrecht gaat inmiddels een stapje verder en meet structureel de tevredenheid over de wijze waarop een klacht is afgehandeld. Spannend? Zeker. Want kun je een klachtindiener ooit echt helemaal tevreden krijgen? En wat is er eigenlijk nodig om echt van klantsignalen te kunnen leren? Cindy Piket (rechts op de foto) en Jolanda Meijer van de gemeente Utrecht zien in klachten de brandstof om de gemeente stap voor stap...

De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
De Dag van de Klantgerichte Overheid was een groot succes
KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
KCM helpt waterbedrijven in Bolivia
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De Customer Effort Score benchmark
De Customer Effort Score benchmark


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
13 APR 2018
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
lees verder

Bonprix van start bij de Klantcontact Monitor! Het bedrijf bonprix Sinds 2004 is bonprix – dochteronderneming van de OTTO-groep – gevestigd in Nederland. Zij levert meer dan vier... 

Stadswinkels bij gemeente Tilburg
06 MRT 2018
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek... 

Sitevisit bij Emesa!
05 MRT 2018
Sitevisit bij Emesa!
lees verder

Op 15 februari organiseerde de CCMA een sitevisit bij Emesa. Emesa is een innovatieve e-commerce speler, onder andere bekend van VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl. Fabian Spaargaren... 

7 tips voor mensgericht ondernemen
30 JAN 2018
7 tips voor mensgericht ondernemen
lees verder

Klant- & Medewerkergericht ondernemen maakt het verschil Organisaties kijken vaak heel anders tegen klant- en medewerkergerichtheid aan dan de klanten en medewerkers van diezelfde organisatie.... 

7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
02 JAN 2018
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
lees verder

Het bevragen van klanten na een ervaring met organisaties is hot! Na een geleverde dienst of aankoop, ontvangt de klant dikwijls een mail met het verzoek hun mening te geven. Wanneer je... 

NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
04 SEP 2017
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
lees verder

NPS of Net Promoter Score wordt vaak gezien als een resultaat van de operatie. NPS is een populaire KPI, want hij geeft topmanagers nog steeds een goede indicatie of ze op de juiste weg zitten.... 

NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
15 AUG 2017
NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
lees verder

Wachttijd, doorlooptijd, first time fix, afspraken nakomen, we meten het allemaal en sturen hier driftig op. Maar het zijn allemaal hygiëne factoren. De gezonde basis. Want verwacht u ook niet... 

Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
17 MEI 2017
Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
lees verder

In de ouderen-, gehandicapten- en thuiszorg kan de cliënt zelf kiezen uit meerdere zorgverleners. Alle reden dus voor zorgverleners om te investeren in de beste dienstverlening. Naast zorg... 

De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
03 MEI 2017
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
lees verder

De nieuwe woningwet zorgt ervoor dat woningcorporaties gewoon weer moeten doen waarvoor ze bedoeld zijn: focussen op hun kerntaken, het bouwen, verhuren en beheren van betaalbare sociale woningen.... 

Klantcontactmanagers gaan een middagje offline
22 MRT 2017
Klantcontactmanagers gaan een middagje offline
lees verder

Last van fantoomtrillingen? Hoort u ringtones die er niet zijn? Grote kans dat u te maken heeft met de bijverschijnselen van een digitale detox – ofwel: u bent een tijdje offline. Telefoon... 

Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
25 AUG 2015
Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
lees verder

Goede klantbeleving door perfecte service leidt tot het creëren van ambassadeurs. Het betekent veel om ambassadeurs voor uw organisatie te hebben, zowel onder werknemers als onder... 

Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark
16 JUN 2015
Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark
lees verder

Achtergrond Aedes, vereniging van woningcorporaties staat voor de belangenbehartiging van haar leden en heeft in samenwerking met haar leden de Aedes Benchmark ontwikkeld. Omdat de maatschappij... 

‘Ambassadeur of afkraker?’
09 MRT 2015
‘Ambassadeur of afkraker?’
lees verder

We kennen ze allemaal wel, de mensen die een veel te lang verhaal posten op facebook of twitter over waarom ze bij dat ene bedrijf nooit meer iets gaan kopen en waarom anderen dit ook niet zouden... 

‘En KLIK, op naar de concurrent!’
03 MRT 2015
‘En KLIK, op naar de concurrent!’
lees verder

Smartphones, I-pads, laptops, tablets. Elektronische apparaten waarvan we er allemaal wel één bezitten en zonder welke we ook niet meer zouden kunnen. We worden overspoeld met... 

Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
12 FEB 2015
Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
lees verder

Iedere organisatie zou actief bezig moeten zijn met het voorkomen van herhaalverkeer. Herhaalverkeer, veroorzaakt door fouten in het proces, het niet nakomen van afspraken & het creëren... 

Het KCM Benchmarkplein
24 NOV 2014
Het KCM Benchmarkplein
lees verder

KCM doet meer voor minder!                                                ... 

Delta Lloyd vindt dat het zogenoemde Klantbelang Dashboard van toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) voor alle verzekeraars moet worden ingevoerd.
14 NOV 2014
Delta Lloyd vindt dat het zogenoemde Klantbelang Dashboard van toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) voor alle verzekeraars moet worden ingevoerd.
lees verder

Dat zegt bestuurslid Paul Medendorp donderdag 13 november 2014.   Via het Dashboard meet de toezichthouder hoe goed banken en verzekeraars het klantbelang centraal stellen. Delta Lloyd, ABN... 

Ymere Meet “op Maat”
29 OKT 2014
Ymere Meet “op Maat”
lees verder

  Ymere, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, meet de klanttevredenheid van haar huurders op maat.  Met de oplevering van een dashboard waarin de resultaten... 

Be good and tell it! Top 3 tips voor mond op mond-reclame.
08 OKT 2014
Be good and tell it! Top 3 tips voor mond op mond-reclame.
lees verder

Consumenten vertrouwen in hoge mate op online reviews door consumenten. Ons advies: meet continu klanttevredenheid, interacteer, en publiceer.   Leve de transparantie! ... ? Uit onderzoek... 

Staedion betrekt de klanten bewust en actief
06 OKT 2014
Staedion betrekt de klanten bewust en actief
lees verder

Staedion heeft de ambitie om het in haar dienstverlening steeds beter te doen. Om zicht te houden op de kwaliteit van de dienstverlening worden jaarlijks KPI’s per proces bepaald waarlangs de...