Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek je naar Centrum, Reeshof, Noord, Berkel-Enschot of Udenhout en ervaar je excellente dienstverlening. Tenminste, daar streeft de gemeente Tilburg naar. Balies hebben er plaatsgemaakt voor een open, moderne inrichting waar de burgers zich welkom mogen voelen. En dat doen ze, tonen de dagelijkse reviews met een gemiddeld rapportcijfer van 8,3 aan. Kan het nog beter? Als inwoner heb je weinig te...

Sitevisit bij Emesa!
Sitevisit bij Emesa!
lees verder

Op 15 februari organiseerde de CCMA een sitevisit bij Emesa. Emesa is een innovatieve e-commerce speler, onder andere bekend van VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl. Fabian Spaargaren (Marketing Director) trapte de middag af en vertelde over de recente ontwikkelingen bij Emesa. Ook lichtte hij de ambitie van Emesa toe om de Europese markt verder te betreden. Elise Clement (Manager Customer Service) nam ons vervolgens mee in de klantbeleving van Emesa. Ze gaf aan dat Emesa een enorme verbeterslag heeft gemaakt op het gebied van klantcontact en dat ook in 2018 de focus ligt op de...

Baas in Contact
Baas in Contact
lees verder

De zoektocht naar de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontactbranche is ook dit jaar weer in volle gang. Het doel van dit onderzoek is om de branche nog beter, aantrekkelijker, maar voora ookl leuker te maken. Inmiddels hebben al 24 organisaties zich opgegeven om zich te mengen in de strijd. Wij zijn er ontzettend trots op dat onze klanten BCC, Cendris, Conduent, GGN, Nationale Nederlanden en NotuBiz meedoen aan dit onderzoek.

Baas in Contact update
Baas in Contact update
Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?
WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
15 AUG 2017
NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
lees verder

Wachttijd, doorlooptijd, first time fix, afspraken nakomen, we meten het allemaal en sturen hier driftig op. Maar het zijn allemaal hygiëne factoren. De gezonde basis. Want verwacht u ook niet... 

5 tips om de informatiebeveiliging binnen uw organisatie goed te regelen
31 MEI 2017
5 tips om de informatiebeveiliging binnen uw organisatie goed te regelen
lees verder

WannaCry-ransomware, phishing, hackers, gefrustreerde (ex-)medewerkers die bewust informatie lekken, diefstal van laptops en USB-sticks met informatie. Geen incidenten meer, maar dagelijkse... 

Klantcontact Monitor en Force of the Customer sluiten strategisch partnership
23 SEP 2016
Klantcontact Monitor en Force of the Customer sluiten strategisch partnership
lees verder

September 2016  Force of the Customer B.V. en de Klantcontact Monitor B.V. maken bekend dat zij een strategisch partnership aangaan. De activiteiten van de beide bedrijven zijn verankerd in... 

Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
25 AUG 2015
Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
lees verder

Goede klantbeleving door perfecte service leidt tot het creëren van ambassadeurs. Het betekent veel om ambassadeurs voor uw organisatie te hebben, zowel onder werknemers als onder... 

Maatregelen KCM tegen Phishing en Spam
15 JUN 2015
Maatregelen KCM tegen Phishing en Spam
lees verder

Phising vormt een steeds grotere bedreiging in internetfraude. Door middel verschillende methoden worden nietsvermoedende klanten verleid om gegevens op een websites achter te laten,... 

Het KCM Benchmarkplein
24 NOV 2014
Het KCM Benchmarkplein
lees verder

KCM doet meer voor minder!                                                ... 

Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
05 MRT 2014
Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
lees verder

Bedrijven moeten klanten niet alleen in staat stellen real-time feedback te geven over producten en diensten, maar verwachten eveneens dat er veranderingen worden doorgevoerd op basis van de... 

Klantenservice cruciaal voor winstgevendheid
17 APR 2012
Klantenservice cruciaal voor winstgevendheid
lees verder

De Nederlandse consumenten waren minder positief: slechts 8,5 procent vond dat klantenservice aanzienlijk verbeterd is in de afgelopen drie jaar. Het merendeel (54,7 procent) heeft het gevoel dat... 

Managers praten liever niet over emoties
16 APR 2012
Managers praten liever niet over emoties
lees verder

Aan tevreden klanten heb je niets, omdat ze het bedrijf in grote getale verlaten. Dat stelt Shaw in vakblad Telecommerce. "50 procent van de klantervaring bestaat uit emoties." En daar... 

Customer experience management: hoe ver staat jouw bedrijf?
02 APR 2012
Customer experience management: hoe ver staat jouw bedrijf?
lees verder

Denken in termen van prospecten en klanten doet ons vaak veel te bedrijfscentrisch werken omdat we de realiteit van het complexe menselijke gedrag uit het oog verliezen. Marketing leidt enkel tot... 

Klantenservice is een vak
02 APR 2012
Klantenservice is een vak
lees verder

Ik ken de meest bizarre sales-verhalen, maar de jongens en meisjes van de aftersales maken het helemaal 'te gek'. Ook wel bekend onder de naam klantenservice. Sommigen slagen er... 

Betere customer service zorgt voor meer loyale klanten en klantloyaliteit
08 MRT 2012
Betere customer service zorgt voor meer loyale klanten en klantloyaliteit
lees verder

Uit onderzoek van Harvard Business Review blijkt dat betere service tot meer loyale klanten leidt, dan het plezieren van klanten (delighting customers) of het overtreffen van serviceverwachtingen... 

Waarom en wanneer is een klantcontact strategie zinvol?
19 JAN 2012
Waarom en wanneer is een klantcontact strategie zinvol?
lees verder

Klantcontact is voor uw klanten één van de meest indringende ervaringen met uw merk. Uw klanten zien één merk en één organisatie, vertegenwoordigd door de... 

Waarderen klanten jouw kennis van zaken?
27 DEC 2011
Waarderen klanten jouw kennis van zaken?
lees verder

Hoe bereik je excellente klanttevredenheid? Dat doe je niet gemakkelijk. Je moet minimaal acht stappen doorlopen. Dit is stap vier, de vorige drie waren bereikbaarheid, betrouwbaarheid en... 

Klantgerichtheid op de kaart zetten: via klachtenmanagement of klantsignaalmanagement?
07 DEC 2011
Klantgerichtheid op de kaart zetten: via klachtenmanagement of klantsignaalmanagement?
lees verder

Als je als organisatie vanuit klantperspectief je dienstverlening wilt verbeteren, dan is het leren van klachten een mooi startpunt. Zou je denken. Veel pioniers op het gebied van klantgerichtheid... 

6 geheimen die van uw klanten ambassadeurs van uw bedrijf maken
08 NOV 2011
6 geheimen die van uw klanten ambassadeurs van uw bedrijf maken
lees verder

Trouwe klanten zijn belangrijk voor elke onderneming. Bedrijven die er in slagen sterke persoonlijke banden te smeden met hun klanten maken van die klanten onbewust ambassadeurs van hun merk. 6... 

NPS: de klantloyaliteit definitie
07 NOV 2011
NPS: de klantloyaliteit definitie
lees verder

Trouwe klanten zorgen voor gezonde groei; ze kopen meer, blijven langer klant en dragen nieuwe klanten aan. Nederlands onderzoek geeft aan dat in alle sectoren veel potentieel is voor verbetering... 

Klantenservice krijgt geen tweede kans meer
30 OKT 2011
Klantenservice krijgt geen tweede kans meer
lees verder

Consumenten eisen steeds meer waar voor hun geld, en dan met name in de vorm van klantenservice. Op dit moment stelt bijna één op de drie voorgoed afscheid te nemen van een merk als... 

Onderzoek: klanten stellen vraag aan bedrijven liefst via e-mail
28 OKT 2011
Onderzoek: klanten stellen vraag aan bedrijven liefst via e-mail
lees verder

Wanneer klanten contact op willen nemen met een bedrijf, doen ze dit het liefst via e-mail. Dit blijkt uit een onderzoek van softwareleverancier Trinicom. Ook kwam in dit klantenserviceonderzoek... 

Customer Journey: ervaar de emoties van uw klant
15 OKT 2011
Customer Journey: ervaar de emoties van uw klant
lees verder

Standaard klanttevredenheidsmetingen en klantonderzoeken geven vaak niet voldoende inzicht. Om dit inzicht te krijgen, dient er gekeken te worden naar de basis van klantgedrag, namelijk emoties....