Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Klantfeedback helpt te verbeteren
Klantfeedback helpt te verbeteren
lees verder

Innovatie op het seminar 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?' Op 15 november was de prachtige raadzaal van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg in Hardenberg het podium van het succesvolle seminar: 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?'. Onder de aanwezigen waren veel gemeenten en (semi-)overheidsinstanties voor wie klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Wat is de drijfveer van deze organisaties om hun klanttevredenheid te verbeteren? Alle sprekers laten op geheel eigen wijze zien hoe zij op een innovatieve manier met klantfeedback bezig zijn. Ook uit de zaal...

Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
lees verder

In mei 2016 is de General Data Protection Regulation (GDPR), in Nederland beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden. Het doel van deze nieuwe privacywet is om de verwerking van persoonsgegevens door zowel particuliere bedrijven als overheidsinstanties te standaardiseren. Op deze manier kan de bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie worden gegarandeerd. Organisaties kregen tot 25 mei 2018 om aan de AVG te voldoen.

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk toenemende digitalisering van processen. Deze stappen leiden dan weer tot goedkopere en snellere dienstverlening, maar hoe zorg je er voor dat je betrokken blijft bij jouw klanten? In dit artikel is kort samengevat wat er is terug te vinden in het rapport. Ben je nieuwsgierig? vind je dit interessant? of wil je aanschuiven bij één of beide events? Downlaod dan het rapport door op het rapport...

De Customer Effort Score benchmark
De Customer Effort Score benchmark
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
Sitevisit bij Emesa!
Sitevisit bij Emesa!
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Van een compliment word je blij
11 OKT 2017
Van een compliment word je blij
lees verder

Mensen zijn sociale wezens. We hebben allemaal de behoefte om erbij te horen en door anderen gezien, begrepen en erkend te worden. Ook vinden we het belangrijk om te weten dat wat we doen zinvol... 

Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
25 SEP 2017
Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
lees verder

De Klantcontact Monitor verwerkt jaarlijks voor een groot aantal opdrachtgevers meer dan zeven miljoen interacties met consumenten. “Dat brengt risico’s met zich mee,” aldus... 

NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
04 SEP 2017
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
lees verder

NPS of Net Promoter Score wordt vaak gezien als een resultaat van de operatie. NPS is een populaire KPI, want hij geeft topmanagers nog steeds een goede indicatie of ze op de juiste weg zitten.... 

De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
03 MEI 2017
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
lees verder

De nieuwe woningwet zorgt ervoor dat woningcorporaties gewoon weer moeten doen waarvoor ze bedoeld zijn: focussen op hun kerntaken, het bouwen, verhuren en beheren van betaalbare sociale woningen.... 

Werken aan een 8+ dienstverlening: op klantsafari bij Waternet
02 DEC 2016
Werken aan een 8+ dienstverlening: op klantsafari bij Waternet
lees verder

Tekst en beeld: Erik Bouwer, via klantcontact.nl/op-klantsafari-bij-waternet.  Waternet is een monopolist en dat betekent dat de omzet niet omhoog gaat als je de service nog beter maakt.... 

Wie is bij jou eigenaar van de klant?
23 AUG 2016
Wie is bij jou eigenaar van de klant?
lees verder

Uit de Nationale Klantcontact Benchmark die de Klantcontact Monitor uitvoerde kwam onder meer naar voren dat het eigenaarschap van de klant een lastig onderwerp voor organisaties is. We geven je... 

Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
25 AUG 2015
Hoeveel levert uw service op? De ambassadeur-meter
lees verder

Goede klantbeleving door perfecte service leidt tot het creëren van ambassadeurs. Het betekent veel om ambassadeurs voor uw organisatie te hebben, zowel onder werknemers als onder... 

Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
25 AUG 2015
Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
lees verder

De Klantcontact Monitor (KCM) onderscheidt zich al meer dan 6 jaar met afstand in het meten van klant- proces- en medewerker tevredenheid. Via eigen software bieden wij aan meer dan 175 klanten... 

‘En KLIK, op naar de concurrent!’
03 MRT 2015
‘En KLIK, op naar de concurrent!’
lees verder

Smartphones, I-pads, laptops, tablets. Elektronische apparaten waarvan we er allemaal wel één bezitten en zonder welke we ook niet meer zouden kunnen. We worden overspoeld met... 

Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
12 FEB 2015
Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
lees verder

Iedere organisatie zou actief bezig moeten zijn met het voorkomen van herhaalverkeer. Herhaalverkeer, veroorzaakt door fouten in het proces, het niet nakomen van afspraken & het creëren... 

De KCM Vlootschouw
07 JAN 2015
De KCM Vlootschouw
lees verder

Met de KCM Vlootschouwmodule maakt u een 'foto' van uw personeelsbestand. U krijgt in 1 oogopslag te zien in welke mate uw personeel in staat is een volgende stap te zetten bij de verdere... 

Persbericht: De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen
02 APR 2014
Persbericht: De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen
lees verder

PERSBERICHT   Hilversum, april 2014   De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen   Hilversum – De gemeente Groningen heeft voor het meten van haar... 

Voortdurend vinger aan de pols van de klant
21 MRT 2014
Voortdurend vinger aan de pols van de klant
lees verder

Loyalty-expert DBF lanceert samen met de Klantcontact Monitor de eigen, zogenoemde DBF Monitor. Hiermee meet DBF continu de waardering van de consument. Door de samenwerking krijgt DBF enerzijds... 

Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
07 MRT 2014
Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
lees verder

Het is voor een organisatie van groot belang dat ze kan rekenen op de steun van een team van enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Tevreden medewerkers zijn dikwijls meer gemotiveerd en... 

Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
06 MRT 2014
Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen.              ... 

Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
05 MRT 2014
Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
lees verder

Bedrijven moeten klanten niet alleen in staat stellen real-time feedback te geven over producten en diensten, maar verwachten eveneens dat er veranderingen worden doorgevoerd op basis van de... 

Hoe Nijestee de Klantcontact Monitor inzet om de tevredenheid over de dienstverlening te meten
21 FEB 2014
Hoe Nijestee de Klantcontact Monitor inzet om de tevredenheid over de dienstverlening te meten
lees verder

Nijestee is met circa 13.000 huurwoningen de grootste corporatie in de stad Groningen. Kwaliteit van de dienstverlening staat bij haar hoog in het vaandel. Om de kwaliteit te meten heeft Nijestee... 

Kwaliteitsmonitoring nieuwe stijl
03 DEC 2013
Kwaliteitsmonitoring nieuwe stijl
lees verder

Schieten met hagel is niet meer nodig. Het monitoren van kwaliteit nieuwe stijl is nu mogelijk! U kent het vast wel. Het monitoren van contacten die uw medewerkers hebben. Het wordt meestal niet... 

De KCM Correlatie analyse
16 SEP 2013
De KCM Correlatie analyse
lees verder

Uitleg  Je gebruikt de correlatie als je wilt weten of twee of meer variabelen met elkaar correleren, zonder dat je zegt dat er sprake is van een causaal verband (dat de ene variabele invloed... 

Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
16 SEP 2013
Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen. Daar waar medewerkers veel worden gecoached op...