Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
Utrechtse brandstof om continu te verbeteren
lees verder

Klachten zijn een belangrijke graadmeter voor de tevredenheid van burgers. Door van klachten te leren, kan een organisatie zich bovendien steeds verbeteren. De gemeente Utrecht gaat inmiddels een stapje verder en meet structureel de tevredenheid over de wijze waarop een klacht is afgehandeld. Spannend? Zeker. Want kun je een klachtindiener ooit echt helemaal tevreden krijgen? En wat is er eigenlijk nodig om echt van klantsignalen te kunnen leren? Cindy Piket (rechts op de foto) en Jolanda Meijer van de gemeente Utrecht zien in klachten de brandstof om de gemeente stap voor stap...

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk toenemende digitalisering van processen. Deze stappen leiden dan weer tot goedkopere en snellere dienstverlening, maar hoe zorg je er voor dat je betrokken blijft bij jouw klanten? In dit artikel is kort samengevat wat er is terug te vinden in het rapport. Ben je nieuwsgierig? vind je dit interessant? of wil je aanschuiven bij één of beide events? Downlaod dan het rapport door op het rapport...

Stadswinkels bij gemeente Tilburg
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek je naar Centrum, Reeshof, Noord, Berkel-Enschot of Udenhout en ervaar je excellente dienstverlening. Tenminste, daar streeft de gemeente Tilburg naar. Balies hebben er plaatsgemaakt voor een open, moderne inrichting waar de burgers zich welkom mogen voelen. En dat doen ze, tonen de dagelijkse reviews met een gemiddeld rapportcijfer van 8,3 aan. Kan het nog beter? Als inwoner heb je weinig te...

ISO 27001 Certificaat
ISO 27001 Certificaat
Wat doe jij met feedback van klanten?
Wat doe jij met feedback van klanten?
Masterclass: hoe was het?
Masterclass: hoe was het?
Burgers snakken naar digitalisering
Burgers snakken naar digitalisering


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Het KCM Benchmarkplein
24 NOV 2014
Het KCM Benchmarkplein
lees verder

KCM doet meer voor minder!                                                ... 

Ymere Meet “op Maat”
29 OKT 2014
Ymere Meet “op Maat”
lees verder

  Ymere, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, meet de klanttevredenheid van haar huurders op maat.  Met de oplevering van een dashboard waarin de resultaten... 

Persbericht: De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen
02 APR 2014
Persbericht: De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen
lees verder

PERSBERICHT   Hilversum, april 2014   De KCM meet klanttevredenheid bij de gemeente Groningen   Hilversum – De gemeente Groningen heeft voor het meten van haar... 

Klanttevredenheid bij gemeente Almere
27 JUN 2013
Klanttevredenheid bij gemeente Almere
lees verder

‘Binnen de gemeente hebben we 3 communicatiekanalen: Balie, Callcenter en Internet’, zegt Marcel Stol, kwaliteitsadviseur. ‘In mijn rol adviseer ik deze kanalen om beter te sturen... 

Klanttevredenheid bij gemeente Assen
27 JUN 2013
Klanttevredenheid bij gemeente Assen
lees verder

Wanneer de vraag te specifiek is wordt deze naar een collega van de vakafdeling doorgestuurd, maar deze handelt de vraag dan ook 100% af. De klanten hebben aangegeven dat ze niet van het kastje... 

Klanttevredenheid bij gemeente Hardinxveld-Giessendam
27 JUN 2013
Klanttevredenheid bij gemeente Hardinxveld-Giessendam
lees verder

Het moet worden gedragen door de medewerkers, omdat die medewerkers er straks zelf werken. Vandaar dat we de medewerkers laten participeren in de deelprojectgroepen’, aldus Monique Boer,... 

Klantcontact Monitor bij gemeente Assen
22 MRT 2013
Klantcontact Monitor bij gemeente Assen
lees verder

Door het online dashboard, de flexibiliteit, de lage investeringen en de gebruikersvriendelijkheid is het een aantrekkelijk instrument. Zo ook voor de gemeente Assen. Gemeente Assen is een... 

Dienstverlening binnen gemeenten
18 MRT 2013
Dienstverlening binnen gemeenten
lees verder

Bij veel gemeenten en andere organisaties wordt de Klantcontact Monitor ingezet om continu klant- en medewerkertevredenheid te meten. Zo ook bij de gemeenten Almere, Assen en Hardinxveld-...