Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
lees verder

De nieuwe woningwet zorgt ervoor dat woningcorporaties gewoon weer moeten doen waarvoor ze bedoeld zijn: focussen op hun kerntaken, het bouwen, verhuren en beheren van betaalbare sociale woningen. Dat geldt ook voor Woonplus Schiedam, met ongeveer 100 medewerkers en 12.000 woningen een middelgrote corporatie. Deze corporatie is volledig gericht op Schiedam, een stad waar grootstedelijke problematiek speelt. Hoe zorgt Woonplus ervoor dat zij haar rol naar tevredenheid en waardering van huurders en andere stakeholders zo goed mogelijk invult?

Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
lees verder

Huurders zijn meer tevreden over de dienstverlening van woningcorporaties en geven daarvoor gemiddeld een 7,4. Ook slaagden corporaties erin hun beïnvloedbare bedrijfslasten verder naar beneden te brengen, met 5 procent. Dit blijkt uit de tweede Aedes-benchmark, waarmee corporaties hun prestaties kunnen meten, vergelijken en verbeteren. 319 corporaties – 88 procent van het totaal – deden mee aan deze benchmark. De deelnemende corporaties vertegenwoordigen 97,5 procent van de verhuureenheden in de sector. Hoger huurdersoordeel 193.000 huurders gaven een oordeel over hun...

Deelname AEDES Benchmark via de KCM geborgd
Deelname AEDES Benchmark via de KCM geborgd
lees verder

Loosdrecht, 23 september 2015   Corporaties die in 2015 via de KCM deelnemen aan de Aedes benchmark, kunnen allemaal in november hun score in deze benchmark terug vinden. De onafhankelijke en in opdracht van Aedes werkende Commissie Kwaliteitsverklaringen heeft afgelopen week hiervoor groen licht gegeven. Dit betekent dat zowel de Klantcontactmonitor BV als de wijze waarop de onderzoeken worden uitgevoerd, voldoet aan de eisen die de benchmark hieraan stelt. De deelnemende corporaties tonen zich verheugd want meten via de KCM biedt hen vele voordelen. Naast de verplichte...

Doorlopende Benchmark via de KCM
Doorlopende Benchmark via de KCM
Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark
Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark