Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
lees verder

Er is een duidelijke trend waarneembaar op het gebied van medewerkerbelevingsonderzoeken: van lange vragenlijsten waar je nooit meer iets over terug hoort, tot korte krachtige thema-onderzoeken. Ellenlange vragenlijsten waar je 30 minuten mee bezig bent om in te vullen. Je hoort er vervolgens niks meer van en een jaar later mag je weer omdat het zó belangrijk is. Je herkent dit vast wel: medewerkersbelevingsonderzoeken, medewerkerstevredenheidonderzoeken, engagement, commitment, enzovoort. De termen veranderen eens in de zoveel tijd, net als de thema’s die aan bod komen in de...

Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
Hoe voorkom je dat jouw goede medewerkers weglopen?
lees verder

Wij voeren veel onderzoek naar de tevredenheid, bevlogenheid, maar ook naar de redenen waarom medewerkers hun werkgever verlaten uit. Wat blijkt is dat medewerkers niet zozeer hun baan achter zich laten, maar ze verlaten hun leidinggevende. In 73% van de gevallen geeft een vertrekkende werknemer aan de leidinggevende als belangrijkste reden te zien om de organisatie te verlaten. Het mooie is dat je als werkgever dus veel invloed kunt uitoefenen op het verloop van (goede) medewerkers. In dit artikel 7 tips hoe je als werkgever ervoor kunt zorgen dat je je (goede) medewerkers behoudt. 1....

7 tips voor mensgericht ondernemen
7 tips voor mensgericht ondernemen
lees verder

Klant- & Medewerkergericht ondernemen maakt het verschil Organisaties kijken vaak heel anders tegen klant- en medewerkergerichtheid aan dan de klanten en medewerkers van diezelfde organisatie. Uit onderzoek onder medewerkers blijkt dat 70% aangeeft dat hun organisatie mensgericht is. Wordt diezelfde vraag gesteld aan klanten van dezelfde organisatie, dan geeft maar 8% aan dat de organisatie klantgericht is. Mensgerichtheid is de essentiële factor die het verschil bepaalt tussen succesvolle en minder succesvolle organisaties. Onder mensgerichtheid wordt zowel de medewerker als de...

7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
Baas in Contact
Baas in Contact
Bevlogenheid van medewerkers vergroten?
Bevlogenheid van medewerkers vergroten?
Baas in Contact update
Baas in Contact update


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?
29 AUG 2017
WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?
lees verder

Rotterdam, 4 september 2017 

Klantcontactmanagers gaan een middagje offline
22 MRT 2017
Klantcontactmanagers gaan een middagje offline
lees verder

Last van fantoomtrillingen? Hoort u ringtones die er niet zijn? Grote kans dat u te maken heeft met de bijverschijnselen van een digitale detox – ofwel: u bent een tijdje offline. Telefoon... 

‘De mens maakt het verschil in de customer journey’
15 MRT 2017
‘De mens maakt het verschil in de customer journey’
lees verder

Het is van onschatbare waarde voor organisaties om gedurende het customer journey-proces een vinger aan de pols te houden. Binnen de special 'Wendbaar en klantgericht ondernemen’ heeft... 

Werken aan een 8+ dienstverlening: op klantsafari bij Waternet
02 DEC 2016
Werken aan een 8+ dienstverlening: op klantsafari bij Waternet
lees verder

Tekst en beeld: Erik Bouwer, via klantcontact.nl/op-klantsafari-bij-waternet.  Waternet is een monopolist en dat betekent dat de omzet niet omhoog gaat als je de service nog beter maakt.... 

Klantinteractie in Nederland: cijfers en trends 2016
25 OKT 2016
Klantinteractie in Nederland: cijfers en trends 2016
lees verder

Tijdens Multichannel Conference 2016 onderzocht stichting KIRC aan de hand van 68 vragen de kengetallen en trends in klantinteractie in Nederland. De resultaten uit dit onderzoek geven elk jaar de... 

Platte organisaties en scrum teams; wie bewaakt het teamproces?
02 SEP 2016
Platte organisaties en scrum teams; wie bewaakt het teamproces?
lees verder

‘’Een groep is een verzameling personen. Een team is een taakgerichte groep.’’  Steeds meer organisaties willen verantwoordelijkheden alsmaar lager in de... 

Waterbedrijf Vitens zet zich optimaal in voor tevreden klanten én medewerkers
06 JUL 2016
Waterbedrijf Vitens zet zich optimaal in voor tevreden klanten én medewerkers
lees verder

Loosdrecht, juli 2016 De Klantcontact Monitor (KCM) zet zich al jaren in om de stem van de klant door te laten klinken in organisaties. Zo ook voor waterbedrijf Vitens. Al sinds begin 2015 kan... 

De Klantcontact Monitor zet zich in voor jouw collega’s
21 JUN 2016
De Klantcontact Monitor zet zich in voor jouw collega’s
lees verder

Loosdrecht, juni 2016  De Klantcontact Monitor (KCM) zet zich al jaren in om de stem van de klant door te laten klinken in organisaties. Echter, de Klantcontact Monitor is van mening dat... 

NPS en Csat; belangrijke KPI’s, maar wat betekent zo’n cijfer?
03 JUN 2016
NPS en Csat; belangrijke KPI’s, maar wat betekent zo’n cijfer?
lees verder

De Net Promotor Score (NPS) en Customer Satisfaction Score (Csat) zijn voor veel organisaties bekende termen en vaak ook Key Performance Indicators (KPI’s). Maar wat doen organisaties er nu... 

Medewerkerstevredenheid is geen doel op zich
06 NOV 2015
Medewerkerstevredenheid is geen doel op zich
lees verder

Uitkomsten van HRM zijn: houding, gedrag en cognitieve aspecten van werknemers. Deze kunnen worden beïnvloed door HR praktijken. Dit zijn zachte resultaten. Echter spelen ook harde resultaten... 

Medewerker empowerment
27 OKT 2015
Medewerker empowerment
lees verder

Empowerment van medewerkers is een van de meest effectieve middelen om de medewerkertevredenheid te verhogen. Het geeft medewerkers het gevoel dat ze zelf de verantwoordelijkheid hebben om... 

Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
25 AUG 2015
Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
lees verder

De Klantcontact Monitor (KCM) onderscheidt zich al meer dan 6 jaar met afstand in het meten van klant- proces- en medewerker tevredenheid. Via eigen software bieden wij aan meer dan 175 klanten... 

Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
08 NOV 2014
Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
lees verder

Armand Vaessen,   Begin ‘klein’. Word Agile? Eenvoudig naar een betere organisatie met frequente feedback van medewerkers.   Blijft effect van medewerkeronderzoek uit? Geef... 

Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
29 OKT 2014
Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
lees verder

Afgelopen maand heeft Woningstichting Nijestee de medewerkertevredenheid via de KCM laten meten. De resultaten zijn positief ontvangen en met een 7,7 voor de tevredenheid bewijst Nijestee dat... 

Klantgerichtheid leidt de weg naar Medewerkergerichtheid
24 APR 2014
Klantgerichtheid leidt de weg naar Medewerkergerichtheid
lees verder

Medewerkers willen gehoord worden. Start de dialoog. Armand Vaessen, KCM, 23 april 2014   Aandacht voor klantgerichtheid heeft een hoge vlucht genomen. De dialoog wordt vaker aangegaan en... 

Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
07 MRT 2014
Hoe tevreden zijn uw medewerkers?
lees verder

Het is voor een organisatie van groot belang dat ze kan rekenen op de steun van een team van enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Tevreden medewerkers zijn dikwijls meer gemotiveerd en... 

Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
06 MRT 2014
Volg actief de kennisontwikkeling van uw medewerkers
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen.              ... 

De toegevoegde waarde van open data
16 SEP 2013
De toegevoegde waarde van open data
lees verder

Het gecategoriseerd rapporteren van open data is een tijdrovende bezigheid. Het inzicht in de stem van de klant levert echter een schat aan nuttige informatie op die een positief effect op klant-... 

Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
16 SEP 2013
Kennistest, nieuwe loot aan de stam van de Klantcontact Monitor
lees verder

Meer en meer krijgen we de vraag om de kloof tussen de klantervaringen over medewerkers binnen een organisatie en hun kennisniveau, te overbruggen. Daar waar medewerkers veel worden gecoached op... 

Medewerkertevredenheid meten met de Klantcontact Monitor
16 SEP 2013
Medewerkertevredenheid meten met de Klantcontact Monitor
lees verder

Medewerkers bepalen voor een groot deel het succes van een bedrijf. Tevreden medewerkers hebben een hogere productiviteit, leveren een positieve bijdrage aan de klanttevredenheid en zorgen voor een...