Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Meebuigen met smileys van de klant
Meebuigen met smileys van de klant
lees verder

Klantgesprekken beluisteren en servicemedewerkers beoordelen op zowel soft als hard skills, op de klantcontactafdeling van de Belgische zorgverzekeraar Partenamut is dat al jaren gemeengoed. Net als het twistpunt: de welgemeende verbetersuggesties van de QM-coaches. “Daar zitten klanten toch niet op te wachten”, reageerden medewerkers soms kritisch. Nu de klant een stem in het bedrijf heeft gekregen, weten ze écht beter.   Heb ik wel genoeg empathie in mijn stem? Klink ik zonnig genoeg? Is een grapje wel geoorloofd? Ben ik in algemene zin hulpvaardig genoeg? Er bleek...

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk toenemende digitalisering van processen. Deze stappen leiden dan weer tot goedkopere en snellere dienstverlening, maar hoe zorg je er voor dat je betrokken blijft bij jouw klanten? In dit artikel is kort samengevat wat er is terug te vinden in het rapport. Ben je nieuwsgierig? vind je dit interessant? of wil je aanschuiven bij één of beide events? Downlaod dan het rapport door op het rapport...

NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
lees verder

NPS of Net Promoter Score wordt vaak gezien als een resultaat van de operatie. NPS is een populaire KPI, want hij geeft topmanagers nog steeds een goede indicatie of ze op de juiste weg zitten. Niet zelden krijgt de klantenservice een doelstelling mee: zorg dat de NPS +10 of +20 is. Bij de Consumentenbond draagt het meten van de NPS via de Klantcontact Monitor bij aan het inzicht hoe de koers van de organisatie moet worden bijgesteld. Op weg naar Consumentenbond 3.0 dus!

Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
‘De mens maakt het verschil in de customer journey’
‘De mens maakt het verschil in de customer journey’
Klantgestuurd werken? Dát vraagt om klanten betrekken in dienstverlening
Klantgestuurd werken? Dát vraagt om klanten betrekken in dienstverlening


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
12 FEB 2015
Hoe herhaalverkeer te voorkomen | Bruikbare tips van professionals
lees verder

Iedere organisatie zou actief bezig moeten zijn met het voorkomen van herhaalverkeer. Herhaalverkeer, veroorzaakt door fouten in het proces, het niet nakomen van afspraken & het creëren... 

Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
05 MRT 2014
Uit onderzoek blijkt: Real-time feedback geven is wat de klant wil
lees verder

Bedrijven moeten klanten niet alleen in staat stellen real-time feedback te geven over producten en diensten, maar verwachten eveneens dat er veranderingen worden doorgevoerd op basis van de... 

Klantenservice is een vak
02 APR 2012
Klantenservice is een vak
lees verder

Ik ken de meest bizarre sales-verhalen, maar de jongens en meisjes van de aftersales maken het helemaal 'te gek'. Ook wel bekend onder de naam klantenservice. Sommigen slagen er... 

CRM begint bij de eigen medewerkers, maar geef je klanten de ruimte
22 AUG 2011
CRM begint bij de eigen medewerkers, maar geef je klanten de ruimte
lees verder

Ik was aanwezig bij de Inspiration-sessie van 9 maart 2011. Een bijeenkomst verzorgd door Platform voor Klantgericht Ondernemen i.s.m. Platform Innovatie in Marketing. De bijeenkomst was iets...