Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Klantfeedback helpt te verbeteren
Klantfeedback helpt te verbeteren
lees verder

Innovatie op het seminar 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?' Op 15 november was de prachtige raadzaal van de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg in Hardenberg het podium van het succesvolle seminar: 'Hoe helpt klantfeedback te verbeteren?'. Onder de aanwezigen waren veel gemeenten en (semi-)overheidsinstanties voor wie klanttevredenheid hoog in het vaandel staat. Wat is de drijfveer van deze organisaties om hun klanttevredenheid te verbeteren? Alle sprekers laten op geheel eigen wijze zien hoe zij op een innovatieve manier met klantfeedback bezig zijn. Ook uit de zaal...

Meebuigen met smileys van de klant
Meebuigen met smileys van de klant
lees verder

Klantgesprekken beluisteren en servicemedewerkers beoordelen op zowel soft als hard skills, op de klantcontactafdeling van de Belgische zorgverzekeraar Partenamut is dat al jaren gemeengoed. Net als het twistpunt: de welgemeende verbetersuggesties van de QM-coaches. “Daar zitten klanten toch niet op te wachten”, reageerden medewerkers soms kritisch. Nu de klant een stem in het bedrijf heeft gekregen, weten ze écht beter.   Heb ik wel genoeg empathie in mijn stem? Klink ik zonnig genoeg? Is een grapje wel geoorloofd? Ben ik in algemene zin hulpvaardig genoeg? Er bleek...

Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
Waarom willen we de klant niet vermoeien met lange vragenlijsten, maar doen we dit nog wel steeds bij onze medewerkers?
lees verder

Er is een duidelijke trend waarneembaar op het gebied van medewerkerbelevingsonderzoeken: van lange vragenlijsten waar je nooit meer iets over terug hoort, tot korte krachtige thema-onderzoeken. Ellenlange vragenlijsten waar je 30 minuten mee bezig bent om in te vullen. Je hoort er vervolgens niks meer van en een jaar later mag je weer omdat het zó belangrijk is. Je herkent dit vast wel: medewerkersbelevingsonderzoeken, medewerkerstevredenheidonderzoeken, engagement, commitment, enzovoort. De termen veranderen eens in de zoveel tijd, net als de thema’s die aan bod komen in de...

7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
Baas in Contact
Baas in Contact
Baas in Contact update
Baas in Contact update


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Service meest belangrijk voor fysieke winkels, gemak & vriendelijkheid voor webwinkels
15 NOV 2016
Service meest belangrijk voor fysieke winkels, gemak & vriendelijkheid voor webwinkels
lees verder

Uit onderzoek dat in opdracht van Prof. Dr C.N.A. Molenaar werd uitgevoerd naar de belangrijkste factoren die van invloed zijn op de loyaliteit van klanten over (web)winkels kwam naar voren dat... 

Hoe houd jij regie over klantrelaties?
01 NOV 2016
Hoe houd jij regie over klantrelaties?
lees verder

Uit de Nationale Klantcontact Benchmark die de Klantcontact Monitor uitvoerde kwam onder meer naar voren dat bijna 85% van de organisaties ziet dat de macht van de klant komende jaren sterk zal... 

Klantinteractie in Nederland: cijfers en trends 2016
25 OKT 2016
Klantinteractie in Nederland: cijfers en trends 2016
lees verder

Tijdens Multichannel Conference 2016 onderzocht stichting KIRC aan de hand van 68 vragen de kengetallen en trends in klantinteractie in Nederland. De resultaten uit dit onderzoek geven elk jaar de... 

Wat doe jij met feedback van klanten?
03 OKT 2016
Wat doe jij met feedback van klanten?
lees verder

Uit de Nationale Klantcontact Benchmark die de Klantcontact Monitor uitvoerde kwam onder meer naar voren dat het treurig gesteld is met de verbeterbereidheid van organisatie. Nog geen 50% van de... 

Masterclass: hoe was het?
26 SEP 2016
Masterclass: hoe was het?
lees verder

 De bal komt nooit daar terecht waar jij hem graag wil hebben – dat was een van de lessen van toptennisser Jacco Eltingh in de masterclass van donderdag 22 september jl. ‘zo houden... 

Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
02 FEB 2016
Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
lees verder

Huurders zijn meer tevreden over de dienstverlening van woningcorporaties en geven daarvoor gemiddeld een 7,4. Ook slaagden corporaties erin hun beïnvloedbare bedrijfslasten verder naar... 

De KCM beantwoordt 3 vragen over KPI's in contactcenters: hoe, wat en waarom?
12 JAN 2016
De KCM beantwoordt 3 vragen over KPI's in contactcenters: hoe, wat en waarom?
lees verder

Welke KPI's hanteren contactcenters en waarom? En hoe doen ze dat precies? De Klantcontact Monitor deed er onderzoek naar en liet ruim 30 leidinggevenden aan het woord. Onze bevindingen werden... 

Geografische verschillen resultaten klanttevredenheid
17 SEP 2015
Geografische verschillen resultaten klanttevredenheid
lees verder

Zijn er geografische verschillen te constateren in de resultaten van klanttevredenheidsonderzoeken? Wij krijgen deze vraag regelmatig, met name van onze internationale relaties. Onderstaand... 

Burgers snakken naar digitalisering
07 SEP 2015
Burgers snakken naar digitalisering
lees verder

Hoe kijken leidinggevenden van KCC’s en adviseurs dienstverlening bij gemeenten in Nederland naar digitale dienstverlening?   Enkele quotes van deelnemende gemeenten uit het artikel: ... 

Doorlopende Benchmark via de KCM
03 SEP 2015
Doorlopende Benchmark via de KCM
lees verder

Doorlopende Benchmark via de KCM Met de komst van de Aedes Benchmark is het mogelijk geworden om alle deelnemers onderling te vergelijken op hun dienstverleningskwaliteit. Wanneer je via de best... 

Het KCM Benchmarkplein
24 NOV 2014
Het KCM Benchmarkplein
lees verder

KCM doet meer voor minder!                                                ... 

Delta Lloyd vindt dat het zogenoemde Klantbelang Dashboard van toezichthouder Autoriteit Financiėle Markten (AFM) voor alle verzekeraars moet worden ingevoerd.
14 NOV 2014
Delta Lloyd vindt dat het zogenoemde Klantbelang Dashboard van toezichthouder Autoriteit Financiėle Markten (AFM) voor alle verzekeraars moet worden ingevoerd.
lees verder

Dat zegt bestuurslid Paul Medendorp donderdag 13 november 2014.   Via het Dashboard meet de toezichthouder hoe goed banken en verzekeraars het klantbelang centraal stellen. Delta Lloyd, ABN... 

KNGF Ledenvoorlichting overschrijdt doelstellingen serviceverlening binnen 3 maanden.
11 NOV 2014
KNGF Ledenvoorlichting overschrijdt doelstellingen serviceverlening binnen 3 maanden.
lees verder

Groei NPS: +35; Groei KTV: +1,2   Het KNGF startte continumetingen om zicht te hebben op de tevredenheid van de leden met de dienstverlening door de teams Ledenvoorlichting en Ledenadvies.... 

Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
08 NOV 2014
Betrokken medewerkers. In 3 maanden. In 3 stappen
lees verder

Armand Vaessen,   Begin ‘klein’. Word Agile? Eenvoudig naar een betere organisatie met frequente feedback van medewerkers.   Blijft effect van medewerkeronderzoek uit? Geef... 

Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
29 OKT 2014
Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
lees verder

Afgelopen maand heeft Woningstichting Nijestee de medewerkertevredenheid via de KCM laten meten. De resultaten zijn positief ontvangen en met een 7,7 voor de tevredenheid bewijst Nijestee dat... 

Ymere Meet “op Maat”
29 OKT 2014
Ymere Meet “op Maat”
lees verder

  Ymere, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, meet de klanttevredenheid van haar huurders op maat.  Met de oplevering van een dashboard waarin de resultaten... 

Be good and tell it! Top 3 tips voor mond op mond-reclame.
08 OKT 2014
Be good and tell it! Top 3 tips voor mond op mond-reclame.
lees verder

Consumenten vertrouwen in hoge mate op online reviews door consumenten. Ons advies: meet continu klanttevredenheid, interacteer, en publiceer.   Leve de transparantie! ... ? Uit onderzoek... 

Staedion betrekt de klanten bewust en actief
06 OKT 2014
Staedion betrekt de klanten bewust en actief
lees verder

Staedion heeft de ambitie om het in haar dienstverlening steeds beter te doen. Om zicht te houden op de kwaliteit van de dienstverlening worden jaarlijks KPI’s per proces bepaald waarlangs de... 

Customer Effort Score, Klanttevredenheid of NPS?
06 MRT 2014
Customer Effort Score, Klanttevredenheid of NPS?
lees verder

Wat moeten we meten? Niets moet, het mag allemaal. U bent goed op de hoogte van uw doelstellingen en stemt daarop uw inspanningen af om klantervaringen in kaart te brengen. Kiest u voor bestaande... 

Corporaties en hun onderzoeksbehoefte; ons antwoord!
08 OKT 2013
Corporaties en hun onderzoeksbehoefte; ons antwoord!
lees verder

Meer en meer woningcorporaties ontdekken het gemak en de mogelijkheden van de Klantcontact Monitor. Met ons instrumentarium wordt u in staat gesteld om op eenvoudige wijze klantwaarderingen en...