Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
ISO 27001 Certificaat
ISO 27001 Certificaat
lees verder

Loosdrecht, 14 juni 2017

De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
lees verder

De nieuwe woningwet zorgt ervoor dat woningcorporaties gewoon weer moeten doen waarvoor ze bedoeld zijn: focussen op hun kerntaken, het bouwen, verhuren en beheren van betaalbare sociale woningen. Dat geldt ook voor Woonplus Schiedam, met ongeveer 100 medewerkers en 12.000 woningen een middelgrote corporatie. Deze corporatie is volledig gericht op Schiedam, een stad waar grootstedelijke problematiek speelt. Hoe zorgt Woonplus ervoor dat zij haar rol naar tevredenheid en waardering van huurders en andere stakeholders zo goed mogelijk invult?

Wat doe jij met feedback van klanten?
Wat doe jij met feedback van klanten?
lees verder

Uit de Nationale Klantcontact Benchmark die de Klantcontact Monitor uitvoerde kwam onder meer naar voren dat het treurig gesteld is met de verbeterbereidheid van organisatie. Nog geen 50% van de organisaties gebruikt feedback van klanten voor structurele verbeteringen. Feedback onvoldoende gebruikt voor verbetering Lang niet elke organisatie is in staat om direct iets te doen met gevraagde of ongevraagde feedback van klanten. Bij 46% van deelnemende organisaties wordt deze informatie structureel gebruikt voor verbeteringen. Bij 48% gebeurt dat soms en een kleine 6% doet helemaal niets met...

Masterclass: hoe was het?
Masterclass: hoe was het?
Case: Een thuis bieden
Case: Een thuis bieden
Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
Corporaties geven in 2015 een beter cijfer voor de Aedes benchmark
Klantgestuurd werken? Dát vraagt om klanten betrekken in dienstverlening
Klantgestuurd werken? Dát vraagt om klanten betrekken in dienstverlening


 
Gepubliceerd

Relevante artikelen

Deelname AEDES Benchmark via de KCM geborgd
23 SEP 2015
Deelname AEDES Benchmark via de KCM geborgd
lees verder

Loosdrecht, 23 september 2015   Corporaties die in 2015 via de KCM deelnemen aan de Aedes benchmark, kunnen allemaal in november hun score in deze benchmark terug vinden. De onafhankelijke en... 

Doorlopende Benchmark via de KCM
03 SEP 2015
Doorlopende Benchmark via de KCM
lees verder

Doorlopende Benchmark via de KCM Met de komst van de Aedes Benchmark is het mogelijk geworden om alle deelnemers onderling te vergelijken op hun dienstverleningskwaliteit. Wanneer je via de best... 

Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
25 AUG 2015
Waarom corporaties voor de Klantcontact Monitor (KCM) kiezen.
lees verder

De Klantcontact Monitor (KCM) onderscheidt zich al meer dan 6 jaar met afstand in het meten van klant- proces- en medewerker tevredenheid. Via eigen software bieden wij aan meer dan 175 klanten... 

Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark
16 JUN 2015
Meten van het onderdeel Kwaliteit uit de Aedes Benchmark
lees verder

Achtergrond Aedes, vereniging van woningcorporaties staat voor de belangenbehartiging van haar leden en heeft in samenwerking met haar leden de Aedes Benchmark ontwikkeld. Omdat de maatschappij... 

Het KCM Benchmarkplein
24 NOV 2014
Het KCM Benchmarkplein
lees verder

KCM doet meer voor minder!                                                ... 

Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
29 OKT 2014
Medewerkers geven Nijestee een ruime voldoende
lees verder

Afgelopen maand heeft Woningstichting Nijestee de medewerkertevredenheid via de KCM laten meten. De resultaten zijn positief ontvangen en met een 7,7 voor de tevredenheid bewijst Nijestee dat... 

Ymere Meet “op Maat”
29 OKT 2014
Ymere Meet “op Maat”
lees verder

  Ymere, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, meet de klanttevredenheid van haar huurders op maat.  Met de oplevering van een dashboard waarin de resultaten... 

Staedion betrekt de klanten bewust en actief
06 OKT 2014
Staedion betrekt de klanten bewust en actief
lees verder

Staedion heeft de ambitie om het in haar dienstverlening steeds beter te doen. Om zicht te houden op de kwaliteit van de dienstverlening worden jaarlijks KPI’s per proces bepaald waarlangs de... 

Corporaties en hun onderzoeksbehoefte; ons antwoord!
08 OKT 2013
Corporaties en hun onderzoeksbehoefte; ons antwoord!
lees verder

Meer en meer woningcorporaties ontdekken het gemak en de mogelijkheden van de Klantcontact Monitor. Met ons instrumentarium wordt u in staat gesteld om op eenvoudige wijze klantwaarderingen en... 

Staedion benut de mogelijkheden van de Klantcontact Monitor volop
16 SEP 2013
Staedion benut de mogelijkheden van de Klantcontact Monitor volop
lees verder

Staedion streeft naar een excellente klantbediening en optimale klanttevredenheid. Om hier aan te kunnen werken is Staedion afgelopen zomer gestart met de Klantcontact Monitor. Naast het meten op... 

De Woonschakel heeft financieel profijt bij de KCM
05 JUL 2012
De Woonschakel heeft financieel profijt bij de KCM
lees verder

De Woonschakel heeft financieel profijt bij de KCM Sinds eind februari maakt De Woonschakel in Medemblik en Bovenkarspel gebruik van de Klantcontact Monitor. Zij gebruikt de KCM op twee manieren....