Kennisbank over klant- en medewerkerstevredenheid
Categorieën
Branches
Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
Ondersteuning van klanten bij de nieuwe privacywetgeving
lees verder

In mei 2016 is de General Data Protection Regulation (GDPR), in Nederland beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden. Het doel van deze nieuwe privacywet is om de verwerking van persoonsgegevens door zowel particuliere bedrijven als overheidsinstanties te standaardiseren. Op deze manier kan de bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie worden gegarandeerd. Organisaties kregen tot 25 mei 2018 om aan de AVG te voldoen.

De sleutel tot een klantgerichte gemeente
De sleutel tot een klantgerichte gemeente
lees verder

Gemeenten zijn continu in ontwikkeling. De uitdaging daarbij is om meer te doen binnen het budget. De druk om steeds 'slimmer' te gaan werken zorgt voor herinrichting en een sterk toenemende digitalisering van processen. Deze stappen leiden dan weer tot goedkopere en snellere dienstverlening, maar hoe zorg je er voor dat je betrokken blijft bij jouw klanten? In dit artikel is kort samengevat wat er is terug te vinden in het rapport. Ben je nieuwsgierig? vind je dit interessant? of wil je aanschuiven bij één of beide events? Downlaod dan het rapport door op het rapport...

De Customer Effort Score benchmark
De Customer Effort Score benchmark
lees verder

Hoeveel moeite moeten klanten doen om iets gedaan te krijgen? Deze inspanning kun je uitdrukken met de Customer Effort Score (CES). De CES drukt de mate van moeite uit die het jouw klant kost om bijvoorbeeld een vraag te stellen. Hoe hoger deze score, hoe meer moeite jouw klant heeft ervaren bij bijvoorbeeld het oplossen van zijn probleem of het aanvragen van zijn product. In dit artikel niet alleen uitleg over de Customer Effort Score maar ook een unieke en waardevolle benchmark!

KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
KCM aanwezig bij Multichannel Conference 2018!
Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
Van klantinzichten naar aantoonbare verbeteringen
KCM breidt uit!
KCM breidt uit!
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!
Steeds meer Internationale klanten bij de KCM!


 
Gepubliceerd

Alle artikelen

7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
09 APR 2018
7 Succesfactoren voor aantrekkelijk werkgeverschap in een krappe arbeidsmarkt
lees verder

Uit onderzoek van het CBS blijkt dat de werkloosheid in 2018 steeds verder zal dalen. Gemiddeld is het aantal werklozen in het eerste kwartaal van dit jaar afgenomen met 10.000 personen per maand.... 

Stadswinkels bij gemeente Tilburg
06 MRT 2018
Stadswinkels bij gemeente Tilburg
lees verder

Een nieuw legitimatiebewijs of rijbewijs halen? Dat doe je in Tilburg altijd dicht in de buurt, bij een van de stadswinkels die de zesde stad van het land de circa 215.000 inwoners biedt. Dan trek... 

Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
05 MRT 2018
Nieuwe medewerkers stellen zich voor..!
lees verder

De Klantcontact Monitor groeit! Maak kennis met onze nieuwe twee collega’s Susanne en Linda. Susanne Schimmel Graag stel ik mij via deze weg voor; ik ben Susanne Schimmel, 29 jaar en... 

Sitevisit bij Emesa!
05 MRT 2018
Sitevisit bij Emesa!
lees verder

Op 15 februari organiseerde de CCMA een sitevisit bij Emesa. Emesa is een innovatieve e-commerce speler, onder andere bekend van VakantieVeilingen.nl en ActievandeDag.nl. Fabian Spaargaren... 

7 tips voor mensgericht ondernemen
30 JAN 2018
7 tips voor mensgericht ondernemen
lees verder

Klant- & Medewerkergericht ondernemen maakt het verschil Organisaties kijken vaak heel anders tegen klant- en medewerkergerichtheid aan dan de klanten en medewerkers van diezelfde organisatie.... 

7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
02 JAN 2018
7 concrete tips om respons te halen uit een onderzoek
lees verder

Het bevragen van klanten na een ervaring met organisaties is hot! Na een geleverde dienst of aankoop, ontvangt de klant dikwijls een mail met het verzoek hun mening te geven. Wanneer je... 

Baas in Contact
08 NOV 2017
Baas in Contact
lees verder

De zoektocht naar de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontactbranche is ook dit jaar weer in volle gang. Het doel van dit onderzoek is om de branche nog beter, aantrekkelijker, maar voora... 

NotuBiz klant van de Klantcontact Monitor
08 NOV 2017
NotuBiz klant van de Klantcontact Monitor
lees verder

Waar staat NotuBiz op dit moment? NotuBiz is dé kennispartner van de lokale democratie: ze biedt content, software en ondersteuning aan om alle fasen van de politieke besluitvorming op het... 

Bevlogenheid van medewerkers vergroten?
12 OKT 2017
Bevlogenheid van medewerkers vergroten?
lees verder

Bevlogen medewerkers zijn de juweeltjes van uw organisatie. Deze groep medewerkers werkt met passie, werkt harder, stelt zich effectiever, efficiënter en klantgerichter op en levert hogere... 

Baas in Contact update
11 OKT 2017
Baas in Contact update
lees verder

De zoektocht naar de meest aantrekkelijke werkgever in de klantcontactbranche is ook dit jaar weer in volle gang. Het doel van dit onderzoek is om de klantcontact branche nog beter,... 

Van een compliment word je blij
11 OKT 2017
Van een compliment word je blij
lees verder

Mensen zijn sociale wezens. We hebben allemaal de behoefte om erbij te horen en door anderen gezien, begrepen en erkend te worden. Ook vinden we het belangrijk om te weten dat wat we doen zinvol... 

Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
25 SEP 2017
Hoe veilig is jouw informatie en reputatie?
lees verder

De Klantcontact Monitor verwerkt jaarlijks voor een groot aantal opdrachtgevers meer dan zeven miljoen interacties met consumenten. “Dat brengt risico’s met zich mee,” aldus... 

NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
04 SEP 2017
NPS METEN: GEEN DOEL, MAAR EEN TOOL
lees verder

NPS of Net Promoter Score wordt vaak gezien als een resultaat van de operatie. NPS is een populaire KPI, want hij geeft topmanagers nog steeds een goede indicatie of ze op de juiste weg zitten.... 

WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?
29 AUG 2017
WIE IS DE MEEST AANTREKKELIJKE WERKGEVER IN DE KLANTCONTACT BRANCHE VAN 2017?
lees verder

Rotterdam, 4 september 2017 

NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
15 AUG 2017
NPS, first time fix en wachttijd. We meten het allemaal, maar emotie bepaalt toch het gedrag?
lees verder

Wachttijd, doorlooptijd, first time fix, afspraken nakomen, we meten het allemaal en sturen hier driftig op. Maar het zijn allemaal hygiëne factoren. De gezonde basis. Want verwacht u ook niet... 

ISO 27001 CERTIFICAAT VOOR DE KLANTCONTACT MONITOR
14 JUN 2017
ISO 27001 CERTIFICAAT VOOR DE KLANTCONTACT MONITOR
lees verder

Loosdrecht, 14 juni 2017 

5 tips om de informatiebeveiliging binnen uw organisatie goed te regelen
31 MEI 2017
5 tips om de informatiebeveiliging binnen uw organisatie goed te regelen
lees verder

WannaCry-ransomware, phishing, hackers, gefrustreerde (ex-)medewerkers die bewust informatie lekken, diefstal van laptops en USB-sticks met informatie. Geen incidenten meer, maar dagelijkse... 

Informatiebeveiliging van groot belang voor een ieder
17 MEI 2017
Informatiebeveiliging van groot belang voor een ieder
lees verder

WannaCry-ransomware, phishing, hackers, gefrustreerde (ex-)medewerkers die bewust informatie lekken, diefstal van laptops en USB-sticks met informatie. Geen incidenten meer, maar dagelijkse... 

Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
17 MEI 2017
Philadelphia: kwaliteit in de zorg begint bij eerste klantcontact
lees verder

In de ouderen-, gehandicapten- en thuiszorg kan de cliënt zelf kiezen uit meerdere zorgverleners. Alle reden dus voor zorgverleners om te investeren in de beste dienstverlening. Naast zorg... 

De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
03 MEI 2017
De Klantcontact Monitor helpt Woonplus bij doorlopend verbeteren
lees verder

De nieuwe woningwet zorgt ervoor dat woningcorporaties gewoon weer moeten doen waarvoor ze bedoeld zijn: focussen op hun kerntaken, het bouwen, verhuren en beheren van betaalbare sociale woningen....